Priit Vao

„Jaemüügis ja ka äriklientide seas on märgata, et ostude sagedus on kasvanud, kuid keskmine ostukorvi väärtus on langenud,“ rääkis Bauhofi ärimüügi- ja e-kaubanduse direktor Priit Vao. Ka on selgelt näha tugevat hinnasurvet, järjest rohkem otsitakse kallimatele brändidele soodsamaid alternatiive. Vao sõnul on eriti tihe konkurents ärisektoris, kus isegi 0,5%-line hinnaerinevus võib määrata, kas pakkumine võidetakse või kaotatakse.

Kui koroonapandeemia tõi kaasa suurema nõudluse aianduse ja siseviimistlustööde vallas – kusjuures klientide eriline tähelepanu oli seinavärvidel, tapeetidel ja põrandakatetel –, siis eraisikute on täheldada sarnast trendi ka täna. „Üheks põhjuseks on hinnakõikumised ja maksumuudatused, mis on pannud tarbijat suuremaid töid edasi lükkama. Pigem võetakse ette pisiremonte, mistõttu lükkavad tarbijad suuremaid projekte edasi ja teevad pigem ise oma kodus väiksemaid remondi- ja aiatöid,“ selgitas Bauhofi ärimüügi- ja e-kaubanduse direktor.

Müügi edendamise ühe olulisema tegurina näeb ettevõte üha enam e-poodi, kus klientide rahulolu hoidmisel muutub üha olulisemaks kauba kohaletoimetamise kiirus ja mugavus. Pakiveoettevõtte Venipak sõnul kasutavad kliendid mittestandardsete ja raskemate ehitus- või aiatoodete ostul rohkem kullerteenust, aga ka pakiautomaatide kasutamine kasvab iga aastaga.

Paigaldasid oma poodide juurde ka 24/7 pakiautomaadid

„Kuigi ligi 70% klientidest soovib kaubale ise järele tulla, on eestlased jätkuvalt pakiautomaatide aktiivsed kasutajad ning kõik, mis automaati mahub, tellitakse sinna,“ rääkis Bauhofi ärimüügi- ja e-kaubanduse direktor Priit Vao. Seetõttu paigaldas Bauhof kõikide kaupluste ette enda pakikapid, et kliendid saaksid oma e-poe tellimustele 24/7 järele tulla.

Ka Venipak Eesti müügidirektor Martten Kaldvee kinnitas, et Eesti inimestele on üha olulisem saada kaup kätte ööpäevaringselt. „Sarnaselt 24/7 avatud jõusaalidele, mis on täna inimeste seas väga populaarsed, hinnatakse kiire elutempo juures mugavust ka e-poest tellitud kauba kättesaamisel,“ sõnas Kaldvee, kes soovitab neile, kes ise ei saa pakkidele järgi minna, kasutada ka kullerteenust.

Norstati värske uuringu kohaselt teeb Eestis 40% vastanutest sageli internetioste ehk vähemalt korra kuus. Kauba kättesaamisel on endiselt eelistatuim valik pakiautomaadid, mille kasutus on 2022. aastast pidevalt kasvanud. Populaarsuselt teine on kullerteenus koju ning kolmas kauba kättesaamine kaupluses.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena