Töö selle nimel käib väga mitmel rindel. Ettevõte on suutnud märkimisväärselt vähendada toiduraiskamist, milleks on Toidupanga kõrvale peagi lisandumas ka uusi innovatiivseid partnereid. Green Dice’i abil jõuavad taaskasutusse ka Prisma töötajate kasutatud elektroonilised töövahendid. Näiteid keskkonnasäästlikest initsiatiividest võiks tuua veel mitmeid.

„Mõistagi nõuame keskkonnateadlikku tegutsemist ka oma koostööpartneritelt. Üheks selliseks partneriks on tekstiilirendiettevõte Lindström, kes tagab, et meie töötajatel oleks iga päev selga panna puhtad ja mugavad tööriided. Sama tähtis kui tööriided ise on meie jaoks see, mis saab meie tööriietest siis, kui meie töötajad neid enam ei kanna – peame igal juhul ära hoidma nende saamise tekstiiliprügiks,“ nentis Prisma Peremarketi personalidirektor Maren Penu.

Maren Penu

Riided täidavad kindlaid eesmärke

Tema sõnul on Prismal töörõivastele väga kõrged nõudmised. Kõige olulisem on, et tööriided oleksid mugavad ja inimesed tunneksid end neis mistahes tööülesandeid täites hästi.

„Iga poekülastaja on ilmselt märganud, et kauplustes on alad, kus on alati jahedam – lihalettide juures, külmkappide vahel, ka välisuste läheduses kassade juures. Mõned töötajad veedavad palju aega näiteks piimatooteid külmalaost lettidele asetades, laotöötajad liiguvad pidevalt siseruumide ja õue vahet. Tööriided peavad tagama, et töötajad tunnevad end igal ajal, sõltumata ruumi temperatuurist, hästi – selleks on ette nähtud erinevad särgid, fliisid, vestid ja joped kõikides numbrites nii meestele kui ka naistele,“ selgitas Prisma personalijuht.

Lisaks temperatuuride eest kaitsmisele peab tööriie ka hingama. „Oleme proovinud erinevaid lahendusi ja valinud särgid, mis on töötajate hinnangul kõige hingavamad ning nahasõbralikumad. Oluline on ka nii materjalide kui ka pesuvahendite sobivus allergikutele,“ rääkis Prisma esindaja.

Tema sõnul võimaldavad korrektsed tööriided teha ka töötajad kaupluses äratuntavaks, et külastajad teaksid küsimuste korral nende poole pöörduda.

„Iga inimene tahab end tööl hästi tunda. Selleks peab ta tundma, et tööriided istuvad talle ja ta näeb neis hea välja. Seetõttu on oluline, et tööriiete lõiked oleksid ilusad ja sobiksid igale kehatüübile,“ selgitas Penu.

Teenuse mugavus ja läbipaistvus

Prisma esindaja sõnul on Lindströmi teenuste rendi puhul oluline see, et tööriiete, samuti Lindströmist tellitavate vahetusvaipade kasutamisest, hooldamisest ja sellega seotud kuludest oleks pidevalt hea ülevaade.

„Me näeme eLindströmi keskkonnas kogu aeg, kui palju riideid ja vaipu meil igas kaupluses kasutusel on, millise sagedusega tooted pesus on, saame vajadusel teha tagastusi või uusi tellimusi. Näiteks külmal ajal vajame rohkem jopesid kui kevadsuvisel perioodil, poriste kuude ajal on vaja vaipu sagedamini vahetada. Saame selliseid muutuseid iseteeninduskeskkonnas ise paindlikult teha. See võimaldab meil ka kulusid paremini prognoosida ja jooksvalt jälgida,“ selgitas Prisma personalidirektor.

Mõni aasta tagasi oli igal Prisma töötajal oma riidekapp ja isiklikud tööriided. Kuna nii jäi aga suur hulk rõivaid kasutuna seisma, otsustas Prisma ühiskasutatavate riiete kasuks. Need on nüüd kõigile vabalt saadaval üldkappides suurusnumbrite järgi. See andis võimaluse hoida oluliselt vähem riideid arvel, aga samas on töötajate vajadused jätkuvalt isegi suurema valikuga rahuldatud. Kaupluse esindajad saavad jooksvalt tööriiete komplektide kogust tellimuses tõsta või vähendada.

„Prisma tööriiete kollektsioon on väga suur ja saame seal justkui e-poes šopata, et komplekteerida mistahes meie kauplusega liitunud uutele töötajatele kõige paremini sobiva komplekti riideid. Ja need rõivad laekuvad üldjuhul juba järgmise pesuringiga. Me ei pea võtma töötajalt mõõte ega ootama mitu nädalat rõivaste saabumist õmblustöökojast,“ rääkis Maren Penu.

Koostöö alates Eesti äri alustamisest

Maren Penu ega ka keegi tema kolleegidest ei mäleta aega enne Lindströmi teenuse kasutuselevõttu. Sellel on väga lihtne põhjus. Nimelt on Prisma teinud koostööd Lindströmiga alates sellest, kui Prisma 2000. aastal Eesti turule laienes.

„Prisma grupp oli Soomes pikki aastaid Lindströmi teenust kasutanud ja oli väga rahul. Tundus loogiline edukat ja hästi sujuvat koostööd ka Eestis jätkata,“ arvas personalijuht.

Ka Eesti tiim on teenuse sujuva toimimise üle rõõmus. Kauplustes on alati piisav kogus erinevates suurustes tööriideid. Töötajad panevad pärast vahetust oma tööriided pesukorvi ning kord nädalas viib Lindström kantud rõivad pessu ning toob asemele puhtad riided.

„Need, kes töötavad toiduga, vajavad üldjuhul rohkem komplekte – see on normaalne, et midagi pritsib ja rõivad määrduvad kiiremini. Aga töötajad peavad alati nägema välja 100% korrektsed. Poekülastaja peab teadma, et tema toitu käideldakse hügieeniliselt,“ selgitas Prisma esindaja.

Mis saab kulunud rõivastest?

Kõrged nõudmised töötajate väljanägemisele on ka põhjus, miks Prisma ei saa tööriideid nende elutsükli lõpuni kasutada. Siit-sealt parandatud augud või kangasse jäänud plekid ei ole Prisma teeninduskeskkonnas vastuvõetavad.

Et riided võimalikult kaua vastu peaks, vahetab Lindström Prisma tööriietel küll vajadusel nööpe, lukke ja trukke ning asendab ka rebenenud varruka või tasku uue mooduliga. Aga sellise staažini, nagu on Lindströmi kuulsatel 20-aastastel tunkedel, Prisma töörõivad küündida ei suuda.

„Seetõttu on meie jaoks ülioluline veenduda, et meie vanad tööriided ei jõuaks prügimäele ega põletusse. Selline lähenemine ei oleks sugugi kooskõlas meie keskkonnapõhimõtetega. Meil on väga hea meel, et Prisma tööriided ei lõpeta tekstiiliprügina, vaid Lindström viib need Soome purustamisele, et need leiaksid endale uue elu soojustusmaterjali, heliisolatsioonipaneelide või isegi uue tekstiilina,“ rääkis Penu.

Prisma ei ela kaasa mitte ainult oma tööriiete ümbertöötlemisele. Tänu „tekstiiliväärindaja“ Auli Uiboupini algatusele saavad Rocca al Mare Prisma külastajad soetada alates oktoobrist ostukotte, mille on Lindströmi maha kantud linadest õmmelnud erinevates Eesti paigus tegutsevad erivajadustega inimeste töökeskuste liikmed.

„Meil on suur rõõm panustada sellesse suure südamega algatusse. See mitte ainult ei vähenda tekstiiliprügi teket, vaid annab tegevust piiratud töövõimega inimestele, kes soovivad teenida lisaraha ja luua ühiskonnas väärtust. Igati kiiduväärt ettevõtmine, mida loodetavasti üha rohkem külastajaid märkab ja toetab!“ märkis Penu.

Asjatundlik nõuandja

Tema sõnul on Prisma ja Lindströmi hea koostöö üks võtmeelement suurepärane kliendihaldur, kes pidevalt kaupluste renditeenusel pilku peal hoiab, ettepanekuid suuremaks efektiivsuseks teeb ning infot uute võimaluste kohta jagab.

„Ta märkab kitsaskohti ja soovitab neile lahendusi. Näiteks selle asemel et lasta meil kasutuna riiulites seisvate rõivakomplektide eest renti maksta, soovitas ta meil need tagastada, et kasutaksime teenust võimalikult optimaalselt. Tänu meie võtmekliendihaldurile teame rohkem ka selle kohta, kuidas Lindström oma jätkusuutlikkuse eesmärke täites meie keskkonnajalajälge vähendab. Selline usaldusväärne suhe on väärtus, mida hoida,“ lisas Maren Penu.

Jaga
Kommentaarid