Bolt väidab loomulikult, et autoomanikel on täna lühirendisõidukeid kasutavate elanike ees eelis, sest elanik saab oma erasõidukit püsivalt kodu lähedal soodushinnaga parkida, aga rendisõidukit mitte. Aga kas õiglane oleks siis see vastupidine eelis, mida Bolt taotleb? Et oma autot saab soodustingimustel jätta vaid oma kodu ette, ent rendiauto võib ükskõik kuhu parkida?

Reaalsus on see, et oma autoga sõidab inimene punktist A punkti B ning seejärel tagasi punkti A. Vahel teeb ka vahepeatuse poes või kellelgi külas. Lühirendisõidukeid kasutatakse sageli selleks, et südalinna või vanalinna peole sõita ning ei pea olema hiromant ennustamaks, et sama suures ulatuses kaineid sõitjaid vastassuunas öösel ei teki. Need autod jäetakse linnaruumi vedelema, sest tagasisuunas minnakse juba teisiti. Kas me tahame, et rendiautod hakkaksid linnaruumis vedelema nagu tõuksid kõnniteedel? Erinevalt tõukeratastest ei saa autosid ka öösel kaubikuga kokku korjata.

Bolt võib küll väita, et nende rendiautot kasutab päevas mitu inimest, samal ajal kui erasõiduk lihtsalt pargib. Aga kui mitu inimest kasutab seda lühirendiautot oma auto asemel ning kui palju inimesi kasutab seda jalgsikõndimise või ühissõiduki asemel? Ning kui palju peab neid rendiautosid linnaruumis varuga vedelema, et kõigile emotsioonisõitjatele ikka jätkuks?

Kui rendiautod on tõesti nii optimaalselt ristkasutuses, nagu Bolt väidab, siis ei tohiks need parkimistasud ju nii suureks tiksudagi, et see Boldi jaoks probleem oleks. Aga kui see parkimistasu kipub isegi kesklinnataolises käidavas piirkonnas probleemselt suureks tiksuma, siis järelikult need ikka nii aktiivses kasutuses pole, nagu Bolt väita üritab.

Loomulikuilt on lobitöö kõikvõimalike äpisõidukite soodustamiseks tugev. Mäletame, kuidas taksoäppide võidukäigu alguses aastal 2016 kaotas Taavi Rõivase valitsus ära taksojuhtide keelenõude. Kas keegi julgeb väita, et see kuidagi korrastas meie taksoturgu? Ka tookord oli Isamaa nendega koos valitsuses. Palun teeme seekord Tallinnas paremini!

Soodustingimused parkimisel kehtigu tasulisel alal elavatele inimeste sõidukitele. Neid on kindel hulk ning neid ei jäeta linnaruumi sihitult vedelema. Rendisõidukitele eelise andmine ei ole põhjendatav ei linnaruumi ega keskkonna säästmisega ning teeniks üksnes mugavusteenust osutava ettevõtja ärihuvisid. Soodustades sealjuures autot kasutama ka neid, kes muidu kasutaksid ühistransporti.

Boldi huvi ei ole mitte suunata inimesi autokasutusest loobuma, vaid loobuma erasõidukist nende rendiauto kasuks. Linnaruumile aga teeks see hoopis karuteene.

Tahavad soodsamat parkimist

Bolt tahab kaotada mõni aeg tagasi kehtestatud 2-eurose lisatasu rendiauto parkimisel Tallinna kesklinna tänavatel. Selleks peab aga Tallinna linnavalitsus muutma parkimistasude hinnakirja.

Bolt Drive Eesti juhi Maksim Paloneni kinnitusel tahaks Bolt selle tasu kaotada. Selleks peaks aga linn kaaluma rendiautodele kesk- ja südalinna tänavatel parkimistasude fikseerimist. See vähendaks linna parkimiskoormust ja võimaldaks meil pakkuda klientidele parkimist ilma 2-eurose lisatasuta, väidab Palonen.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena