Elron valmistub juba praegu Rail Baltica rongiliinide avamiseks
(37)Elron teeb juba praegu ettevalmistusi Rail Baltica rongiliinide teenindamiseks ning on alustanud rongide ostmisega.
Miks on vaja aga juba nüüd, enne kui Rail Baltic isegi valmis on, ettevalmistustega alustada?
Elroni juhatuse liige Märt Ehrenpreis kinnitab, et Elron alustab tõepoolest ettevalmistusi võimekuse loomiseks Rail Baltica Eesti-siseste liinide (Tallinn – Pärnu – Häädemeeste suund) opereerimiseks. „Kuna tegemist on Euroopa laiusega raudteega (olemasolev raudtee on 1520 mm, ehitatav 1435 mm), on selle teenindamiseks tarvis praegusest erinevat veeremit. Rail Baltica avamiseni on veel aastaid aega, kuid ka uute rongide hankimine on ajamahukas,“ nendib Ehrenpeis.
Ta lisab, et rongide hankimine on väga pikaajaline protsess isegi siis, kui ostetakse juba tootmises (st mujal maailmas kasutatavaid) olevaid rongitüüpe.
„Näiteks tuleva aasta sügisel Tallinn – Tartu liinile plaanitavate Škoda elektrirongide hange kuulutati välja 2020. aasta jaanuaris ning ettevalmistused algasid veelgi varem. Tarneleping võitnud pakkujaga sõlmiti 2021. aasta esimeses kvartalis ning seejärel algas rongide projekteerimine ja ehitus,“ ütleb Ehrenpreis.
Juhatuse liige kinnitab, et tegemist ei ole vaid pelga füüsilise rongihankega, vaid sellega kaasneb terve rida olulisi tegevusi läbi projekteerimise, ehituse, katsetuste, vastuvõtmise, autoriseerimise taotlemise Euroopa Raudteeametist, hooldusmeeskonna ja rongijuhtide koolitamise ning hooldusdepoo ettevalmistamise.
Rail Balticu trassi valmimine on planeeritud 2030. aastaks. Tegemist on viimase saja aasta kõige ulatuslikuma taristuprojektiga Balti regioonis. Rail Baltic on täielikult elektrifitseeritud raudtee, millest tulenevalt on võimalik transpordisektoris vähendada süsihappegaasi eraldumist keskkonda.