KUULA | Lihtsalt rahast: kuidas luua ja turundada edukat e-poodi?
Internetiajastul on e-poe loomine kiire ja lihtne. E-poega edu saavutamiseks tuleb aga seista silmitsi mitmete väljakutsetega, näiteks kuidas luua keskkond, kust kliendid saavad tooteid mugavalt leida, ostukorvi lisada ning reaalselt tehingu teha. Samuti on üha tihenevas konkurentsis oluline oma veebipoega sotsiaalmeedias silma paista. Oma kogemusi parima kasutajakogemusega e-poe loomiseks ning sotsiaalmeedia abil uute klientideni jõudmiseks jagavad makse- ja tarnelahendusi pakkuva Montonio tootejuht Maria Häling ning veebipoe Hinga Vabalt asutaja Evert Saarnak. Saadet juhib Simo Sepp.
Ühe mõnusa ja kasutajasõbraliku veebipoe loomine algab platvormi valimisest – see määrab ära, kui suured on e-poe pidamise kulud, mida seal müüa saab, kuidas toimivad makselahendused ning tarned ja nii edasi, selgitab Häling.
„Kui see valik on algusest peale õigesti tehtud, on hiljem võimalik palju kokku hoida – nii aega kui ka raha. Läbi tuleks mõelda ka kogu tehniline osa e-poest: välimus, keerukus ja kogu kliendi liikumise teekond. Väga oluline on vaadata läbi, kui hästi toimib näiteks poe otsingumootor ja kas klient pääseb kiirelt oma ostukorvi. Üks suuremaid vigu, mida uued turuletulijad tihti teevad, on, et ostukorvist ostu sooritamine on liiga keeruline – tahad midagi osta, kuid ei oska oma ostu lõpetada,“ lisab ta.
Montonio tootejuht toob välja, et statistika järgi tehakse tänapäeval juba 60% ostudest mobiilis, mis tähendab, et kindlasti tuleks panna olulist rõhku sellele, et e-pood oleks kasutatav ka telefonis.
„Kui sul toode orgaaniliselt ei müü, ei ole kohe mõtet tormata suure eelarvega reklaami tegema lootuses, et siis hakkab müüke tulema – ega ikka ei hakka küll,“ tõdeb Hinga Vabalt asutaja Evert Saarnak, kes ise turundab ettevõtet aktiivselt TikTokis. Ta rõhutab, et toode peaks olema orgaaniliselt testitud ja müüma, alles seejärel tasub hakata vaatama makstud kanalite poole.
„Enne, kui sa hakkad reklaamima ja turundama, tuleb välja mõelda turunduskampaania eesmärk – kas siht ongi suurendada müüki või hoopis jälgijaskonda,“ sõnab ta. „Kui sul on eesmärk kindlalt paigas, siis saad turunduskampaania jooksul hinnata selle kvaliteeti ja edukust,“ lisab Saarnak.
E-poega edu saavutamise muudab lihtsamaks ka Coop Panga pakutav kaupmehe boonus Montonio makselahenduse kasutamise eest, mis vähendab ettevõtja kulusid aastas sadade eurode võrra.
Saates räägitakse lähemalt sellest, kuidas luua kasutaja jaoks mugavat e-poodi, mida tähele panna ostukorvi konversioonide parandamisel, milliste viisidega e-poe kulusid kokku hoida, kuidas võita klientide tähelepanu sotsiaalmeedias, millele sisu luues keskenduda ja paljust muust.
Kuula lähemalt saatest!