Soomes on tarbijate kindlustunne nõrk ja see sunnib jaekette hindu langetama. „Tarbijate ootused nii enda leibkonna kui ka Soome majanduse osas on endiselt tagasihoidlikud ja hinna tähtsus tarbijate ostukäitumises on jätkuvalt suur,“ ütles Kesko esmatarbekaupade divisjoni juht Ari Akseli pressiteates. Tema sõnul on seetõttu kaupluste baashinnad muutunud tarbijale oluliselt soodsamaks.

Kesko alandas hinda enam kui 1200 igapäevasel esmatarbekaubal, mille osakaal müügist on märkimisväärne. Bränditoodete hindu langetati keskmiselt 4–6 protsenti, ent parimal juhul võib hinnalangus ulatuda lausa 15–20 protsendini. Kesko omatoodete sarja Pirkka toodete puhul jäi hinnalangus keskmiselt 9–12 protsendini, vahendab Ilta-Sanomat.

Hind mõjutab tarbijate käitumist märkimisväärselt

Eestis Prisma jaeketti haldav S-Group vastas konkurendile oma soodsaima Xtra tootesarja toidu- ja mittetoidukaupade hindade alandamisega. Lisaks teatas S-Group, et alandab ligi kahesaja bränditoote hinda, mille hulka kuuluvad erinevad toiduained ja näiteks gluteenivabad tooted. „Nendele klientidele, kellele majandusolukord pakub enim väljakutseid, on kõige kasulikum just soodsaima tootesarja hindade alandamine,“ ütles S-Groupi esmatarbekaupade divisjoni juht Sampo Päällysaho pressiteates.

S-Group viitas uuringutele, mille kohaselt on hind vaatamata inflatsiooni taandumisele endiselt peamine Soome tarbijate ostukäitumist mõjutav tegur. Uuringute järgi peab 56% põhjanaabritest poes käies toidu hinda hoolikalt jälgima, 53% on valmis nägema vaeva soodsama variandi leidmiseks ja 35% valib alati toiduaineid ostes odavaima toote.

Prisma langetas hindu ka Eestis

Lidli ostuosakonna juhataja Thomas Heinrichs ütles konkurentide hinnalangetusi kommenteerides, et Lidl alandab hindu pidevalt. „Kuigi hindu muudetakse iga nädal kümneid või iga kuu sadu kordi, ei reklaami me seda alati eraldi. Poes on madalam hind kliendile nähtavaks tehtud punase hinnasildiga,“ kommenteeris Heinrichs Ilta-Sanomatele. „Üldiselt on toidu hind pärast inflatsiooni langustrendis, mis on tarbijate jaoks muidugi hea uudis.“

Heinrichsi sõnul alandas Lidl novembris-detsembris umbes 230 toote hinda, mis on ligikaudu 9% kaupluseketi kogu tootevalikust.

Ka Eestis tegutsev Prisma teatas jaanuari alguses enam kui 200 Xtra toote hinna langetamisest. „Meie jaoks on oluline pakkuda oma klientidele võimalikult soodsat hinnataset, kuid samas ka laia tootevalikut. Xtra toodete hinnad on võrreldes teiste sarnaste toodetega kuni poole odavamad ning jaanuaris langetame nende hindu veelgi,“ ütles Prisma sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru. Tema sõnul on Xtra toodete madalad hinnad võimalikud tänu suurte partiide tootmisele ja Põhjamaade ühistute koostööle.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena