Jutt käib süsinikukrediitidest, mille müügist on Tesla kokku teeninud 11 miljardit dollarit. Need on teenitud aga tänu regulatsioonile, mille pani paika Joe Biden ning millele võib Donald Trump lõpu teha.
2024. aasta esimese üheksa kuuga teenis Tesla 4,8 miljardit dollarit puhaskasumit, millest 43% tuli süsinikukrediitide müümisest teistele autotootjatele. Alates 2012. aastast on Tesla teeninud kokku 32 miljardit dollarit puhaskasumit, millest 34% on tulnud sääraste krediitide müümisest, kirjutab Axios.
Kui regulatsiooni muudatust ei tule, on järgnevatel aastatel oodata Teslale krediitide müügist veelgi suuremat tulu. Seda põhjusel, et erinevad autotootjad on enda varasemaid optimistlikke elektriautode tootmise plaane tagasi tõmmanud, sellal, kui Tesla teenib krediite iga toodetud autoga.
President Bideni juhtimisel on USA Keskkonnakaitseagentuur (EPA) kehtestanud heitgaasidele üha rangemaid piirnorme. Alates 2023. aasta mudelitest peavad autotootjate autoparkide heitkogused vähenema keskmiselt 8% aastas kuni 2026. aastani. Varem on heitkogused vähenenud keskmiselt 2% aastas. Alates 2027. aasta mudelitest muutuvad reeglid veelgi rangemaks. Sellest ajast alates peavad autoparkide heitkogused vähenema umbes 11% aastas kuni 2032. aastani, vahendab Axios.
Neid reegleid on peatselt ametisse astuv Donald Trump kritiseerinud ning lubanud leevendada. Bloombergi info kohaselt on kaalumisel järgmised muudatused:
Piirata kuni 7500 dollari suurust tarbija maksusoodustust elektriautode ostmisel ja liisimisel.
Tühistada California osariigi erand, mis lubab osariigil reguleerida heitkoguseid Keskkonnakaitseagentuurist (EPA) eraldi, tühistades seeläbi osariigi nullemissiooniga sõidukite mandaadi.
Leevendada föderaalseid EPA heitgaaside ja kütusesäästlikkuse standardeid. Neist esimene lubab nõuetele vastavatel ettevõtetel müüa süsinikukrediite ettevõtetele, kes nõuetele ei vasta.
Investeerimispanga JP Morgani analüütikute sõnul võib Tesla seetõttu muutuvatest reeglitest olla suurim kaotaja. Ohus võib olla ligi 40% ettevõtte kasumist.