Tele2 eelmine Tartu kontor asus vanalinnas Rüütli tänaval 120-ruutmeetrisel tööpinnal. Kontor oli küll hubane ja teatud ajaloolise võluga, kuid pind hakkas väikeseks jääma ega vastanud kaasaegsetele soovidele. „Tööandjana tahame pakkuda parimat keskkonda, kus meie inimestele on tagatud kõik oluline, nagu hästi ventileeritud ruumid, korralikud valguslahendused ja piisav tööruum. Peame oluliseks tagada töökodu, mis oleks inspireeriv ja väärtust loov,“ ütles Hein.

Nõudmised kontorile on tänapäeval eriti suured, sest konkureeritakse kodudega. „Pandeemia näitas, et tööd saab edukalt ka kodust teha, ning paljud kasutavad ja eelistavad seda võimalust praegugi. Tööandjad pidid omakorda kohanduma ja paindlikumaks muutuma. Oleme Tele2-s teinud sama ja proovime alati langetada otsuseid, millest võidavad mõlemad pooled, seda enam, et praeguses tööturu olukorras tuleb pigem kohanduda ettevõttel ning uus generatsioon ei näe ennast kohustuste ja piirangutega kehtestatud keskkonnas töötamas. Soovitakse vabadust ja paindlikkust, otsitakse inspiratsiooni, elamusi ning kogukonda,“ rääkis Hein.

Muutunud vajadustest tulenevalt otsustas Tele2, et on aeg otsida uus, suurem ja kaasaegsem töökodu. Tingimuseks sai, et kontor peab asuma uues hoones, mis vastaks kõikidele tänapäevastele standarditele. „Meie valik langes Rohelise Pargi arenduse kasuks, kuhu planeeritakse uut töö- ja elukvartalit ning kus asuvad büroohooned vastavad kõige kõrgematele standarditele.“

Töötajad rääkisid uue kontori loomisel kaasa

Uue töökodu sisekujunduse ja töökorralduse loomisel oli töötajate arvamus väga oluline. Tele2 viis läbi küsitlusi ja tegi tähelepanekuid, kuidas töötajad oma igapäevatööd teevad ning millised on nende ootused uue kontori osas. „Tulemused näitasid, et tele2laste jaoks on olulised lihtsad ja elementaarsed asjad: ventilatsioon, soe ruum talvel, jahe ruum suvel ning piisav valgustus. See ei ole aga see, mis inimesi kontorisse toob – töökoju tullakse ikka eelkõige kolleegide, vahetu koostöö ja sealse mõnusa olustiku pärast. Üha enam on just kontori melu ja seal toimuvad ägedad sündmused need, millest inimesed ei taha ilma jääda ning mis neid kohale toovad,“ selgitas Hein.

Lisaks sooviti duširuumi, et jooksjad ja jalgratturid saaksid oma päeva sportlikult alustada, ning ruumikat köögiala, kus suurem seltskond võiks mõnusalt koos aega veeta. Oluliseks peeti ka koolitusruumi loomist, et kõiki sisekoolitusi oleks võimalik sarnaselt Tallinna kontoriga kohapeal korraldada. „Saime enda inimestelt ja just esinduste töötajatelt tagasisidet, et neile meeldiks, kui sisekoolitused toimuksid meie töökodudes, kuna nii tajuvad nad teiste tele2laste vibe’i paremini ning paljud, kes muidu kontorisse ei satu, saavad siis ka kontorimelu nautida,“ märkis Hein.

Uude kontorisse võttis Tele2 kaasa ka tegevuspõhise kontseptsiooni. See tähendab, et inimestel ei ole kindlat töökohta ja nad saavad ise valida, kus ning kuidas oma toimetusi teevad. Heina sõnul kasutatakse sama lähenemist Tallinnas ja see on osutunud väga edukaks. „Kellelgi ei ole kindlat töökohta, ka meie tegevjuhil mitte – ta istub koos meiega ja on nii inimestele lähemal. Meil on võimalus iga kord kontorisse tulles valida, kellega soovime oma töölauda ja energiat jagada,“ lisas ta. Veelgi enam, tegevuspõhine töötamine soodustab Tele2 kogemuse põhjal eri tiimide omavahelist suhtlemist. Heina sõnul on teatud töölõikudes väga oluline, et kolleegid finantsist, turundusest, müügist või seadmeärist saaksid jooksvalt mõtteid vahetada ja üksteise peal ideid testida. „Oma laua puudumine ei takista tööd kontoris. Näiteks juhtkond käib meil igapäevaselt kohal, et näidata eeskuju ja olla töötajate jaoks alati olemas,“ ütles ta.

Kontor võiks toetada vaimset ja füüsilist tervist

Suur osa Tele2 inimestest suhtleb igapäevaselt klientidega, mis võib olla vaimselt kurnav. Seetõttu on ka Tartu kontoris erilist tähelepanu pööratud töötajate vaimsele ja füüsilisele heaolule ning kontorisse loodi eraldi tuba, kus on massaažitool ja kus saab privaatselt vaikuses aja maha võtta ning lõõgastuda. Kontoris on ka palju rohelisi toataimi, mis mõjuvad rahustavalt ja loovad mõnusa keskkonna. Lisaks mängib köögis muusika, mille lugude valiku saavad töötajad ise kokku panna. Nädala alguses on rahulikumad meloodiad ja teises pooles juba lõbusamad. „Töökoha keskkonnal on väga suur mõju inimeste üldisele rahulolule. Seda kinnitab ka meie regulaarne rahuloluküsitlus: tele2lased toovad alati välja, et neile meeldib meie töökodudes olla ja et nad tunnevad end meie juurest hästi ning inspireerituna,“ jagas Hein.

Inspireerivat töökohta luues peeti veel silmas näiteks seda, et inimesed soovivad päeva jooksul töötada erinevates kohtades. „Mõtleme näiteks kodukontori peale, kus alustame ehk päeva köögis kohvi juues ja esimesi töömeile saates, hiljem liigume intensiivsemaks tööks kirjutuslaua taha ja päeva teise poole töötame näiteks lõõgastudes diivanil või tugitoolis. Sama mustrit oleme püüdnud ka kontoris järgida – julgustame töötajaid erinevaid tööalasid kasutama ja oleme näinud, et kõik lahendused, mis on n-ö standardist väljas, võetakse kiiresti omaks,“ rääkis Hein. Lisaks on Tele2 kontorid oma inimestele avatud ka töövälisel ajal, olgu see siis koolitööde tegemiseks või näiteks mõneks keskendumist nõudvaks ettekandeks valmistumiseks.

Vajadustele ja soovidele vastav hea töökeskkond meelitab inimesi ka kontorisse. „Meil ei ole paika pandud üldist reeglit, kas ja kui palju peaksid inimesed kontoris käima. Iga tiimijuht lepib oma inimestega ise kokku, kuidas nad kontoris käivad. Tihti on paika pandud kindel päev, kus kõik tiimi liikmed kontoris kokku saavad. Aina enam näeme, kuidas inimesed põlevad vaimselt kodukontoris läbi, nad jäävad enda muredega üksi, enesekindlus väheneb ja lõpuks ei nähta enam lahendusi. Kontoris oleme kui üks suur pere, toetame ja julgustame üksteist. Jagame rõõme ja muresid ning tähistame. Meie eesmärk on olnud luua keskkond, kuhu inimesed tahaksid tulla, kus nad end hästi tunneksid ja mis inspireeriks ning toetaks neid,“ ütles ta.

Jaga
Kommentaarid