„Kaheksa ettevõtte puhul tehti ettepanek peatada ühe sõiduki tegevusloa kinnitatud ärakiri. See tähendab, et nimetatud sõidukiga ei tohi peatamise perioodil (tavaliselt 1-3 kuud) tasulist kaubavedu teostada ja samal perioodil ei saa ka täiendavalt uutele sõidukitele kinnitatud ärakirju tasulise kaubaveo teostamiseks arvele võtta,“ kommenteeris Transpordiameti veonduse järelevalve osakonna juhataja Karl Tiitson.
Tiitson lisas, et kuue ettevõtte osas esitati tööinspektsioonile ettepanek täiendavate kontrollide läbiviimiseks, sest nad rikkusid autojuhi töö- ja puhkeajaseaduses sätestatut, ühe ettevõtte juhtumi suunas komisjon edasi Kliimaministeeriumile järelevalveks seoses autoveo nõuete täitmisega.
Kõigi arutusel olnud ettevõtete puhul teostatakse Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni poolt tegevusalal tegutsemise nõuete vastavuse kontroll, mis hõlmab vedaja finantsnõuetele vastavuse, asukoha, ärakirjade, autojuhtide arvu ning hea maine nõuetele vastavuse hindamist.Komisjon tõstatas lisaks probleemid väikeste, ühe-kahe sõidukiga, ettevõtete seas, kus ettevõtte juhid või veokorraldajad ise roolis olles sageli rikkumisi põhjustavad.
Levinumad rikkumised on manipuleerimine sõidumeerikutega, sõitmine ilma kehtiva tehnoülevaatuseta ning võõra juhikaardi kasutamine.Komisjoni eesmärk on juhtida vedajate tähelepanu töökorralduse probleemidele, vähendada rikkumiste riski ning parandada vedude ohutust ja kvaliteeti.
Samuti rõhutati, et vastutus lasub eelkõige ettevõtte juhtidel ja veokorraldajatel, kelle ülesanne on tagada korrektne ja vastutustundlik töökorraldus.
Autokaubaveo komisjon loodi 2021. aastal transpordiameti peadirektori käskkirjaga, et tagada autoveoalaste rikkumiste põhjalik uurimine, aus konkurents, liiklusohutus ja õigusaktide täitmine. Komisjoni kuuluvad esindajad transpordiametist, kliimaministeeriumist, tööinspektsioonist, politsei- ja piirivalveametist, Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioonist ja autoettevõtete liidust.