
Selver on 30 aastat olnud Eesti kaubanduse sümbol – tuntud ja armastatud jaekett, mis jääb truuks kodumaisusele. Ettevõtte juht Kristi Lomp kinnitab, et nende edu võti on head töötajad, lojaalsed kliendid, innovatiivsus, kodumaine kapital ja üheskoos kasvamine.
1995. aasta detsembris avas Lasnamäel Punasel tänaval uksed kõige esimene Selver, mis nägi välja kui ostleja unelm: ruumikas, moodne ja mugav. „Punane Selver lõpetas Eesti kaubanduses ajajärgu, kui ostlemine käis pigem kitsavõitu ruumides. Kauplusele nime otsides oli soov leida nimetus, mis muutuks ajapikku kaupluse sünonüümiks, kuid erineks võõrkeelsest marketist. Nimi Selver sündis tuletisena toona kõnepruugis olnud selvehallist,“ kirjeldab Kristi Lomp Selveri kaubamärgi ristseid.
Punane Selver sai kiiresti populaarseks, tuues ostjaid kokku üle pealinna. Kaupluse kontseptsioon tõestas end ja tekkis idee luua poekett. Kolm aastat hiljem avas uksed juba järgmine kauplus – Kadaka Selver. Ka see pood tõi Eesti kaubandusmaastikule seninägematu taseme, nagu liikuv kaldtee kahe korruse vahel, majasisene sularaha transport vaakumpostiga ja senisest laiem tootevalik. Kadaka Selver on märgiline ka selle poolest, et samas majas sündis Selveri Köök, mis katab paljude eestlaste argipäeva ja pidupäeva laudu kodumaise toiduga ning on kasvanud Eesti suurimaks valmistoitude tootjaks.
Kasv ja laienemine üle Eesti
2000ndate alguses laienes Selver jõuliselt, avades kauplusi üle Eesti ja saavutades 2012. aastaks esindatuse igas maakonnas. Oluline verstapost oli 2020. aasta, kui osteti teine kodumaine jaekett Abc Supermarkets. Selveri ketiga liideti 19 uut kauplust ja loodi väikepoe kontseptsioon Selver ABC.
Praegu kuulub Selveri jaeketti 75 kauplust, üleriigiline e-pood ja poebuss Hiiumaal. „See võrgustik ühendab linnad ja maapiirkonnad, pakkudes ligipääsu kvaliteetsetele toodetele igas Eestimaa nurgas,“ kinnitab ettevõtte juht, lisades, et areng on olnud järjepidev ja hoolikalt läbimõeldud.

Fookuses on kvaliteetne kodumaine toit
Üks Selveri suuremaid tugevusi on panustamine kodumaisesse kaubavalikusse. Ligi 65% pakutavatest toidukaupadest on eestimaist päritolu, mis näitab tõhusat koostööd kohalike tootjatega. Kvaliteetse ja eestipärase toiduvaliku tagamiseks hoitakse häid suhteid nii suurte tööstuste kui ka väiketootjatega.
Samal ajal on Selveri tugevuseks laialdane valik maailmaköögi ning premium-klassi ja lisandväärtusega tooteid. „Selveri püsikliendid hindavad väga, et saavad Selverist korraga kätte kõik vajaliku ning alati ka midagi erilist – näiteks pardifilee, graavilõhe ja veiseliha. Meie sortimendis on kokku 50 000 toodet,“ räägib Selveri juht.
Lomp rõhutab selle strateegia teadlikkust: „Tänu hästi valitud ja usaldusväärsetele partneritele oleme pannud kokku silmapaistva kaubavaliku, mille järgi kliendid meid tunnevad. Valiku, mille hoolde ikka ja jälle oma toidulaua katmine usaldatakse. Eestimaise ettevõttena tahame olla oma tegevusega eeskujuks ka teistele, näidates, et rahvuslikud väärtused ja kaasaegne kaubandus saavad käia käsikäes.“
Innovatsioon ja tehnoloogiline areng
„Selver on alati olnud Eesti kaubanduses uuenduste vedur,“ ütleb Lomp. 2011. aastal tutvustati Baltimaades esimesena puldiga iseteenindussüsteemi SelveEkspress, mis muutis ostlemist. „See lahendus andis klientidele praegu nii enesestmõistetava vabaduse – panna poesaalis ostud otse kotti ja vältida järjekordi,“ räägib ta tavapäraseks kujunenud ostuharjumusest.
E-Selver ja Partnerkaardi äpp on veel näited, kuidas Selver vastab klientide ootustele. „Tänu Selveri tehnoloogilisele tarmukusele saab iga Eestimaa inimene tellida toidukauba koduuksele, isegi väiksematesse kohtadesse, nagu Vormsi saar. Hoiame end pidevalt kursis tehnoloogiamaailmas toimuvaga, et pakkuda nii kauplustele, töötajatele kui ka klientidele parimaid lahendusi – olgu selleks kiirem iseteenindus või poeskäik kliki kaugusel,“ toonitab Selveri juht moodsa kaubanduse olulisust.
Tulevikusuunad: jätkusuutlikkus ja kliendikesksus
Selver keskendub keskkonnasäästlikele ja kliendisõbralikele lahendustele. Innovatsioon ja efektiivsus on võtmesõnad, mis aitavad hoida kokku kõigi aega. Samuti panustatakse jätkusuutlikku arengusse, toetades kodumaiseid tootjaid ja vähendades ettevõtte ökoloogilist jalajälge.
Selveri roll ühiskonnas ulatub aga kaubandusest kaugemale – regulaarselt toetatakse laste ravi, spordivõistlusi, kultuuri ja kohalikke algatusi, edendades kogukonna hooliva liikmena Eesti elu.
Lombi sõnul seab Selver ka järgmise 30 aasta jooksul esikohale eestimaalaste rahulolu, pakkudes parimat kaubavalikut, soodsaid hindu ja mugavat ostukeskkonda. „Jätkame kindlasti heade püsihindade pakkumisega, Kuldse Kolmapäeva kampaaniaga, Laadapäevade suurte allahindluste ning ka iganädalaste pakkumistega, mis annavad põhjuse ikka ja jälle Selverisse tagasi tulla,“ ütleb ettevõtte juht lõpetuseks.