Eelmisel aastal ostis Saksamaa suur kontsern TÜV SÜD ära A-Ülevaatuse Rootsi emafirma ja 2025. aastat alustati uue omanikuga. A-Ülevaatuse juht Andres Soots ütleb, et tema jaoks jaguneb ettevõtte ajalugu kolmeks: n-ö Soome, Rootsi ja Saksa aeg. Tegelikkuses on firma loomise taga aga hoopis soomlased, kes 17 aastat tagasi Eesti turule sisenesid.

„Olen olnud A-Ülevaatuses selle algusest peale, sest olin tööl ühes neist, mille soomlased 2008. aastal Eestis ostsid. Sellest ajast oleme pidevalt laienenud ja loonud võrgustiku, mis kataks Eesti nii geograafiliselt kui ka teenuste osas. Erinevatel omanikel on olnud erinev stiil ettevõtte arendamisel ja juhtimisel, kuid alati on esile seatud teenuse kvaliteet ning kliendirahulolu,“ mainib Soots. Uute omanike käe all otsitakse edasi potentsiaalikaid valdkondi, kuhu edasi areneda, ja ka paiku Eestis, kuhu võiks ülevaatuspunkte veel mahtuda.

Kvaliteet ennekõike

Soots, kes enne tehnoülevaatusi koondavasse firmasse tööle asumist tegutses 15 aastat Autoregistrikeskuses, tunneb valdkonda läbi ja lõhki. Nagu ta ise ütleb, et on „istunud mõlemal pool lauda“: riigi poolel arendaski välja süsteemi, kuidas tänapäevane tehnoülevaatus peaks välja nägema, eraettevõtluses rakendab seda kõike juba praktikas.

„Meie motoks on, et klient peaks alati võitma. Seepärast töötame pidevalt välja uusi teenuseid, tegeleme kvaliteedikontrolliga – meil on selleks eraldi inimene palgal –, koolitame pidevalt oma inimesi. Meie eesmärk on, et igas meie ülevaatuspunktis pakutaks samasugust professionaalset teenust, kõik mehed saaksid töötada uute ja töökorras seadmetega. Meil on igas punktis tööl 2–5 meest ja üks ülevaatus peaks võtma kliendi ajast maksimaalselt 10 kuni 20 minutit. Parim viis selle tagamiseks on ka broneerimis süsteem. Uutes ülevaatuspunktides on ooteruumides ka televiisorid, kust saab reaalajas vaadata, mis operatsioone meie ekspert kliendi autoga teeb. Läbipaistvus on selles äris samuti ülioluline,“ mainib ettevõtte juht.

Erinevalt turu keskmisest on A-Ülevaatusel kindlustuskate nii hoonetel, seadmetel kui ka ekspertiisi toodud autodel. See tagab meelerahu nii kliendile kui ka ülevaatuses töötavatele ekspertidele, mainib Soots ja lisab, et kui ülevaatusi, sõidukite ning tulekustutite kontrolle tehakse ülevaatuspunktides, siis näiteks traktorite juurde sõidetakse kohale.

„Tahame pakkuda paindlikku teenust, mis tähendab ka seda, et igas ülevaatuspunktis saab asjad ajada korda nii mootorrataste, sõiduautode kui ka kaubikutega,“ sõnab ta. Miks on see märkimist väärt? Sest nii laiapõhjalise töö tegemiseks on vaja kõiki juhiloakategooriaid, kõrgemat haridust ja töökogemust.

Hariduselt insenerid

Sootsi sõnul on nõuded ekspertidele, kes autodele tehnoülevaatust teevad, väga karmid: peab olema vähemalt tehnikumist saadud autonduse haridus ja kolmeaastane töökogemus, samuti iga kategooria juhiluba, mille ülevaatust ekspert teeb. Selliste töötajate leidmist võrdleb A-Ülevaatuse juht nõela otsimisega heinakuhjast.

„Otsime pidevalt häid inimesi enda juurde tööle. Kui vaja, siis koolitame neid ka ettevõtte sees. Sellisel juhul tehakse koolitusi individuaalselt ja konkreetselt auto juuresolekul. Meie idee järgi peab ülevaatus olema 100% ühetaoline ja sarnaselt struktureeritud igas meie ülevaatuspunktis. Kliendi poolt vaadates peab ülevaatus andma alati ühtse ja selge vastuse sellest, mis seisus auto hetkel on,“ ütleb ettevõtte juht.

A-Ülevaatus teeb aasta lõikes umbes 100 000 ülevaatust, mille tulemusel valdab firma ka suures koguses informatsiooni, mida analüüsides saab seda kasutada jällegi parema teenuse pakkumiseks. Sootsi sõnul tulevad nii välja erinevate autode tüüpvead, millel saab siis juba ennetavalt silma peal hoida. Lõpuks annab see ka võimaluse infot erinevates punktides töötavate ekspertide vahel jagada, et klient saaks adekvaatse vastuse, miks ülevaatus just sedasi lõppes.

Kasutage sõidukite kontrolli teenust

Riiklikult kohustatud ülevaatus ei ole aga ainus põhjus A-Ülevaatuse punktidesse tulemiseks. Soots soovitab kasutada nende teenust ka näiteks enne auto müüki, ostu või pikemale sõidule siirdumist, sest nii saab sõiduki seisukorrast mõistliku hinna eest põhjaliku pildi. Inimene käib ju regulaarselt hambaarsti juures, et hammaste olukorda kontrollida. Samamoodi peaks käituma ka autode puhul.

„Poole aastaga võib auto puhul muutuda nii mõndagi ja on ebameeldiv, kui auto olulisel hetkel alt veab. Lisaks endale hoolid nii ka oma kaasliiklejatest ja nende turvalisusest: tule meile ja vaatame üle, kas pidurid töötavad, kas tuled näitavad õigele kõrgusele, kas veermik peab järgmist aukusõitu vastu ja nii edasi,“ räägib A-Ülevaatuse juht.

Sootsi sõnul suureneb regulaarselt kontrollis käivate autode hulk igal aastal, kuid muutunud pole üks tendents: mida odavam auto, seda vähem käiakse. Mehel teeb aga alati südame soojaks, kui klient tuleb näiteks tulekustutit kontrollima. „Hoolitakse oma asjadest. Meie püüame olla aga parim abiline ja partner kõikidele oma klientidele,“ lisab ta.

Kohtume A-Ülevaatuses üle Eesti!

A-Ülevaatuse koduleht: www.autoülevaatus.ee

Jaga
Kommentaarid