Kui 2024. aasta jaanuari esimese kolme nädala jooksul registreeriti kokku 1787 sõiduautot, siis tänavu samal perioodil vaid 561, ütleb Transpordiamet. Uute autode registreerimiste arv oli 21. jaanuari seisuga langenud 894-lt 285-le.

Kukkumine on seda tähelepanuväärsem, et võrdlusbaas on tegelikult madal. Eelmise aasta jaanuaris võeti arvele 1577 uut sõiduautot, mida oli ligi 200 võrra vähem kui tunamullu. Ka kuude võrdluses oli mullune jaanuar üks kehvemaid müügikuid, edestades vaid veebruari.

Turu praegune külmumine järgneb 2024. aasta lõpu enneolematule müügibuumile. Kui septembris registreeriti 1733 uut autot, kasvas number detsembriks 3573-ni. See tähendas müügi enam kui kahekordistumist nelja kuuga, mis oli selgelt ajendatud soovist vältida tänavusest aastast kehtima hakanud esmast registreerimistasu. „See aasta tuleb autoturul üks ajaloo keerulisemaid,“ prognoosis Auto100 juhatuse liige Janek Aavik Ärilehele juba aasta alguses.

Vaatamata järsule langustrendile püsivad uute autode müügitabeli tipus ikkagi vanad tuttavad – Toyota jätkab turuliidrina, olles viimastel andmetel suutnud tänavu müüa 101 uut autot. Järgnevad Škoda 43 ja Volkswagen 34 registreeritud sõidukiga.

Vaatamata järsule langustrendile püsivad uute autode müügitabeli tipus vanad tuttavad – Toyota jätkab turuliidrina, olles viimastel andmetel suutnud tänavu müüa 101 uut autot. Järgnevad Škoda 43 ja Volkswagen 34 registreeritud sõidukiga.

Toyota müügitulemuse taga on eeskätt Corolla (34 autot). Lisaks on aasta alguses võetud arvele 25 vesinikautot Mirai, millele järgnevad RAV4 (14) ja Yaris Cross (12). Škoda numbrid tulenevad suuresti 27 Kodiaqi esmaregistreerimisest, samas kui Volkswageni lipulaevaks on kujunenud Tiguan 25 autoga.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena