Charlot OÜ: 30 aastat katsumusi ja eduelamusi

Kooli- ja kontoritarvete müüja Charlot OÜ lugu sai ametliku alguse 30 aastat tagasi, 1995. aasta jaanuaris. Toonase äriidee valguses alustas ettevõte esialgu tegutsemist kirjastamise ning reklaambuklettide ja turismikaartide tootmise valdkonnas. Praeguseks on Charlot kasvanud aga juhtivaks kooli- ja bürootarvete, kontoritehnika, kulumaterjalide ning büroomööbli jae- ja hulgimüügi ettevõtteks kogu riigis.
Kirjastamisest ja reklaambuklettidest juhtivaks kontoritarvete müüjaks
Nagu öeldud, tegeles Charlot oma algusaegadel peamiselt kirjastamise ja turismibrošüüride ning reklaambuklettide tootmisega, mida müüdi erinevates hotellides ja laevadel. Pärast mitmeid ärikatsetusi ja vahendustegevusi jõudis ettevõte aga pool kümnendit hiljem tagasi kodulinna Võrru ning 2000. aastate alguses nägi Võru polikliiniku keldrikorrusel päevavalgust esimene 12-ruutmeetrine kontoritarvete kauplus.
Väikesest kauplusetoast kasvati siiski järk-järgult välja ja paariaastaste vahedega laienes Charlot hoogsalt nii kodumaal kui ka Baltimaades: omandati osalusi mitmetes kirjatarvete ettevõtetes nii Lätis kui ka Leedus. „Põnevust on pakkunud iga aasta. Suuresti on see olnud seotud sooviga edasi pürgida ja kohati ka üle jõu käivaid ülesandeid lahendada. Baltikumi-üleseks kasvamine tundub tagantjärele hullu ettevõtmisena, tehase ostmine veelgi enam,“ kirjeldab ettevõtte käekäiku Charlot OÜ asutaja ja tegevjuht Kuno Pindmaa. „Lõppude lõpuks on aga üks ja teine saavutus eelnevale lisaväärtust loonud ning võimaldanud veelgi ägedamaid tulemusi. Viimase eduelamusena näiteks digitrüki osakonna ehitamine,“ lisab mees.
Charloti jaekett koosneb 67 kauplusest-kontorist üle Baltimaade
Praegu on Charlot eratarbijate hulgas tuntud kui jaemüüja: seda tänu oma kaupluseketile, mis samuti kannab nime Charlot. „Usume, et oleme lasteaia- ja kooliealistele praegu suurima valiku pakkujad ning üha rohkem keskendume jaekaubanduses ka käelist tegevust tugevdavatele ning arendavatele toodetele. Käsitöö- ja meisterdamisvahendite nomenklatuur on lähiajal veelgi laienemas,“ räägib Pindmaa ettevõtte olevikust ja tulevikuplaanidest.
Charloti jaekett koosneb 67 kauplusest-kontorist, mis asuvad Eestis, Lätis ja Leedus. Kokku töötab ettevõttes üle 350 inimese, kellest 50 tegutseb Kohilas asuvas tootmisettevõttes.
Ettevõtte peamine tegevusvaldkond on ärikliendi teenindus: „Baltikumi-üleselt on 60% ärist suunatud just kontorite teenindamisse: me pakume nii mugavat tellimiskeskkonda, teenust mistahes maanurgas kui ka kättetoimetamist. Meie juurest leiab nii klammerdajaid, koopiamasinaid kui ka külmkappe.“
Charlot pakub ärikliendile täislahendust – kontoritarbed, puhastuskeemia, toidukaubad ja trükised, olgu valitud toodeteks siis ettevõtte logoga pastapliiats, tänukiri või pühendusega seinamaal. „Boonusena kliendiettevõtte töötajatele pakume lisaks koolihooajal 20-aastase traditsiooniga Juniori programmi,“ lisab Pindmaa. Samuti nendib ettevõtte tegevjuht, et neile, kes end Charloti püsikliendiks registreerivad, kehtivad sageli paremad hinnad – ja seda ka jaemüügis.
Charlot tegeleb ka hulgimüügiga: „Meie kliendid on paljud kontori- ja koolikaupade müüjad ning ka marketid. Osaleme aktiivselt ka riigihangetel,“ nendib Pindmaa.
KP Factory ja kohaliku tootmise eelised
2009. aastal ostis Charlot ära endise Kohila paberivabriku – viimati Atlanta –, kus tegutseb siiani Charloti grupi täiemahuline tootmistehas. „Olles 2000ndatel olnud Atlanta tehase suurim klient Baltimaades, õnnestus meil toona pankrotti läinud tehas taaskäivitada,“ meenutab Pindmaa tehaseostu tagamaid.
Praegu toodetakse Kohilas suurem osa College’i registreeritud kaubamärgiga tooteid: vihikud, kaustikud, spiraalplokid, noodivihikud, akvarelli-, joonistus- ja tahvliplokid on vaid väike osa kooli- ja kontoritarvetest, mis Kohilas valmivad. Lisaks leiab Charloti sortimendist registraatoreid, rõngaskaasi, vahelehti, kiletaskuid ja -kaasi ning valikus on ka nn ajalooline Kohila roheline vihik.
„Uue tegevusvaldkonnana oleme sukeldunud moodsasse digitrükki: meie juurest tulevad nii plakatid, brošüürid, voldikud, T-särgid ja mistahes trükised kui ka suureformaadilised bännerid, lipud ja reklaammaterjalid nii siseruumidesse kui ka õue,“ lisab Pindmaa.
Tulevikuplaanid ja arengusuunad
„Aastal 2025 püüame taas kohaneda olukorraga nii Eestis kui ka maailmas tervikuna, sest oleme paljuski seotud jaekaubanduse ning teenuste müügiga, mis sõltuvad tarbijate kindlustundest. Plaanime aga nii sortimenti kui ka võimalikke teenuseid laiendada ning värvata juurde taibukaid ja teotahtelisi spetsialiste, kes aitaksid Charloti tegemisi uuele tasemele viia,“ kirjeldab tegevjuht ettevõtte selle aasta plaane ja tulevikuväljavaateid.
Edu alus on õiged inimesed ja usaldusväärsed koostööpartnerid
30-aastase kogemuse pinnalt tõdeb Charlot OÜ tegevjuht Kuno Pindmaa järgmist: „Küllap nõustuvad sellega paljud ettevõtjad: edu saladuseks on ühist asja ajavad, ühte jalga käivad ning üksteist toetavad inimesed. Sekka veel natuke vedamist ja julget pealehakkamist ning ongi valmis!“
11 töötajat on Charloti meeskonnas tegutsenud juba enam kui 20 aastat – nende hulgas ka ettevõtte kõige esimene töötaja. Üle kümne aasta on firmasse oma oskusi ja teadmisi panustanud 27 töötajat ning viie aasta piiri ületanud 21 usinat meeskonnaliiget. „Usaldus ja ausus nii enda kui kui ka kolleegide vastu on Charloti töötajate tähtsaim omadus,“ leiab Pindmaa ustavate töötajate vahel ühise nimetaja.
Tutvu Charlot OÜ tootevalikuga kodulehel www.charlot.ee.