Kiirtoidukettide konkurents Eestis püsib tihe
(4)
Socio uuringukeskuse 2024. aastalõpu küsitlus näitab, et Eesti kiirtoiduturul valitseb tihe konkurents, kus Hesburger, McDonald’s, KFC ja Burger King võistlevad igapäevaselt tarbijate nimel.
Konkurentide võrdlus: kellel on parim positsioon?
Hesburger on jätkuvalt kõige külastatavam kiirtoidukett Eestis, mida regulaarselt külastab 23% vastanutest. Sellele järgnevad McDonald’s (15%), KFC ja Burger King, mida külastab regulaarselt vaid 5% vastanutest.
Hesburgerit eelistab 33% vastanutest, mis on 3% kõrgem kui 2023. aastal, McDonald’si toetus püsib stabiilsena 28% juures. Kuigi McDonald’s juhib spontaanse tuntuse osas (42% vs Hesburgeri 34%), edestab Hesburger teisi brände hinna-kvaliteedi suhte, mugavate asukohtade ja kiire teeninduse osas.
KFC ja Burger King on jätkuvalt marginaalsemate tulemustega, jäädes maha nii regulaarkülastuste kui eelistuste osas.
Hesburger tuleb liidrina esile enamustes küsitluse kategooriates. Kiire nälja kustutamiseks on Hesburger esimene valik 45% vastanutest, võrreldes McDonald’si 31%-ga. Lisaks on Hesburger populaarseim perega väljas söömiseks (24%) ja võrdselt McDonald’siga eelistatud sõpradega aja veetmiseks (19%).
Socio uuringukeskuse juhi Olavi Eikla sõnul näitab uuring, et tarbijad hindavad kõrgelt hinna ja kvaliteedi suhet ning kiiret ja mugavat teenindust. Samas püsib konkurents tihe, eriti spontaanse tuntuse ja brändi nähtavuse osas.
Keskkonnasõbralikkus ja jätkusuutlikkus
Hesburgeri juures tuuakse esile, et ettevõte pöörab suurt tähelepanu uuenduslike ja keskkonnasõbralike lahenduste pakkumisele. 45% vastanutest toetab nulljäätmete põhimõtteid ning 41% on valmis maksma rohkem jätkusuutlike lahenduste eest. Nooremate tarbijate seas on mobiilirakendus ja digitaalsed tellimislahendused eriti hinnatud, aidates kiirendada teenindust ja parandada kliendikogemust.
Eestis eelistab 35% vastanutest digitaalset iseteenindust, mis on 4% kasvanud võrreldes eelmise aastaga. Digitaalsed tellimislahendused, nagu mobiilirakendus ja iseteeninduskassad, on populaarsemad just nooremate tarbijate seas. Hesburgeri mobiilirakenduse kasutajad hindavad selle funktsioone kõrgelt, sealhulgas kupongide mugavust ja boonusklubi võimalusi.
Keskkonnasõbralike lahenduste olulisust hindavad nooremad tarbijad kõikides Balti riikides kõrgelt: Eestis 45%, Lätis 41% ja Leedus 48% vastanutest on valmis jätkusuutlikkuse eest maksma rohkem. Samuti on noorem põlvkond suurim taimetoidu ja digilahenduste tarbijaskond.
“Meie eesmärk on pakkuda klientidele parimat võimalikku kogemust, olgu selleks kiire teenindus, maitsev toit või jätkusuutlikud lahendused. Tunneme uhkust, et Hesburger on jätkuvalt Eesti tarbijate esimene valik mitmes kategoorias. Panustame pidevalt innovatsiooni ja keskkonnasõbralikkuse edendamisse,“ kommenteeris positsiooni Hesburgeri arendusjuht Ieva Salmela.
Naabritel on sarnased eelistused
Lätis on Hesburger samuti turuliider, keda eelistab 41% vastanutest – märkimisväärne 4% kasv võrreldes eelmise aastaga. Hesburger on Lätis populaarseim valik kiire nälja kustutamiseks (46% vs 23% McDonald’s), sõpradega aja veetmiseks (29%) ja perega väljas einestamiseks (32%). Kõrge spontaanse tuntuse (76%) ja regulaarkasutuse (19%) näitajad kinnitavad Hesburgeri tugevat positsiooni.
Ka Leedus juhib Hesburger turgu, olles 37% vastanute lemmik, edestades McDonald’si (29%). Regulaarsete külastuste arv (19%) on siiski kergelt langenud (-3%), kuid Hesburger jääb esikohale kiire nälja kustutamiseks ja peresõbraliku teeninduse tõttu.
Socio Uuringukeskus on kiirtoitlustusturu uuringut kõigis kolmes Balti riigis läbi viinud viimasel neljateistkümnel aastal. Uuringu valimis on 1000 inimest vanuses 15–49 aastat, proportsionaalselt Eesti elanikkonnaga. Uuring teostati 2024. aasta detsembris veebiküsitlusena.