Uudisteagentuuri Reutersi andmetel on ka Venemaa raudteekaubaveo mahud langenud viimase 15 aasta madalaimale tasemele. Ligikaudu 90 protsenti Venemaa kaubavedudest toimub just raudteel.
Raudteeveo kokkuvarisemise põhjuseks on mitmed sõjast tulenevad tegurid. Venemaa valitsus seab raudteel prioriteediks sõjalised tarned. Lisaks kimbutab Venemaa raudteeoperaatorit RŽD krooniline seadmete ja personali nappus.
„Personal on lahkunud sõjalistele erioperatsioonidele või kaitsetööstusse ning enam pole kedagi, kes ronge juhiks,“ ütles anonüümseks jääda soovinud allikas Reutersile.
Teine allikas räägib sõja tagajärgedest kaubaliiklusele. „Varem töötas süsteem suurepäraselt, kuid kõik on muutunud. Lasti suund on ida suunas. Armee saab prioriteediks ja raudteed enam ei püsi,“ tunnistas allikas.
Venemaa püüab suunata kaubavoogusid Aasia suunas, kuid riigi raudteed ei suuda suurenenud nõudlust rahuldada. Lisaks on Venemaale kehtestatud sanktsioonide tulemusena muutunud oluliselt raskemaks laevastiku hooldamine.
Moskva Riikliku Majandusülikooli arvutuste kohaselt langes kaubarongide keskmine kiirus 40,6 kilomeetrini tunnis, mis tähendab, et rongiliikluse kiirus on langenud 1960. aasta tasemele.
Sõltumatu Venemaa meediaväljaanne Moscow Times teatas ka tohututest ummikutest raudteedel ja tuhandetest mahajäetud kaubavagunitest. Eelmise aasta oktoobris võis Kaug-Idast saabuval kaubakonteineril ummikute tõttu Kesk-Venemaale jõudmine aega võtta kaks kuud. Ajalehe Moscow Times allikate sõnul võivad kaubavagunid Siberi jaamades oodata kuid.
Venemaa keskpanga inflatsioonivastased meetmed ja tõusvad intressimäärad on sundinud RŽD-d kärpima investeeringuid umbes 40 protsenti ja külmutama kõik suuremad projektid, nagu Baikali-Amuuri raudtee ja Trans-Siberi raudtee laiendamine ja moderniseerimine.