Atko Gruppi kuuluvates Harjumaa Liinides on bussijuhtide palgad alates detsembrist tõusnud 20%, mis meelitab ettevõtte juhi Väino Moori sõnul piiri taha minna plaaninud juhte tagasi. Märtsis küündis keskmine bussijuhtide kuutasu 9200 kroonini.

“Harjumaa Liinides rakendatav motivatsiooni- ja tulemuspalgasüsteem on ennast õigustanud ning bussijuhid on hakanud aru saama, et ka kodumaal võib kohusetundliku tööga normaalselt teenida,” tõdes Moor.

Vana kaardivägi tuleb ettevõttesse tagasi

Moori kinnitusel on paranenud palgad toomas ettevõttesse tagasi nn vana kaardiväe bussijuhte, kelle kutseoskused ja vilumus on kõrge ning kellele meeskonnatöös võib alati toetuda.

Sebe juhatuse esimehe Riivo Seppari sõnul on tal praegu bussijuhtide järjekord ukse taga ning tööjõu puuduse probleemi pole. “Pigem on neid töölesoovijaid vaadates vahel tööjõu kvaliteedi probleem,” nentis ta.

Palgatõus oli 1. märtsil, bussijuht teenib Sebes aktiivse sõidutunni eest 46 krooni, mis teeb kuus keskmiselt ligi 10 000kroonise brutopalga. “Katsume olemasolevaid häid töötajaid ikka hoida,” lisas Seppar.

Tema sõnul on bussijuhtide välismaale tööle kippumise kõrgperiood läbi, kuid nendest, kes mitu aastat tagasi läinud, pole pea keegi tagasi tulnud.

GoBusi juhatuse esimees Aivo Pärn tunnetab aga tööjõukriisi väga teravalt. “Normaalset kaadrit, kes suudaks liiniveo teenust pakkuda, on väga raske leida. Ja mitte ainult meil, vaid kõigil,” ütles Pärn. Ka GoBus tõstis 1. märtsil bussijuhtide palku ja otsib lisaraha, et teha seda veelgi. Ettevõttes käib vaidlus, kas Tallinna ja kaugemate Eesti piirkondade bussijuhtide palk peaks olema sama või erinev. Pärn arvab, et erinev. “Ka politseinikel on regiooniti erinev, kui riigisektorist võrdlusmomenti otsida,” põhjendas ta.

Välismaalt tagasitulekut pole niipea oodata

Pärn ei usu siiski, et välismaale tööle läinud bussijuhid siinse palgatõusu pärast tagasi tuleksid. “Seda ei juhtu niipea,” nentis ta.

Ka Taisto tõstis 1. märtsil palkasid ning palk on bussijuhil keskeltläbi sama mis Sebes. “Peale töötasu vaatavad bussijuhid nüüd ka rohkem oma töövahendi ehk bussi poole. Need, kes on välismaal töötanud, tahaksid ka siin uute bussidega sõita,” kommenteeris Taisto tegevjuht Taisto-Taimo Kängsepp.

Bussijuhtide puuduse teema kerkibki Kängsepa sõnul tavaliselt üles kevadeti, sest siis tekib bussijuhtide vajadus ka tellimusvedudega tegelevatel firmadel ning samuti on käigus rohkem regulaarbussiliine. Samuti kipuvad välismaale tööle minevad bussijuhid seda tegema just kevadeti. “Seega on bussijuhtide puudus pigem hooajaline probleem,” nentis Kängsepp.