BRS-i juhatuse aseesimees Guido Sammelselg ütles BNS-ile, et Baltic Rail Services’i poolne due diligence protsess on läbi ning selle tulemusel midagi pakkumises ei muutunud.

Sammelselja sõnul jäid samaks nii 66 protsendi aktsiate eest pakutav hind miljard krooni kui ka kavandatavad investeeringud, mille kogumaht on kokku 4,7 miljardit krooni.

“Eesti Raudtee on korralik ettevõte, mis vajab oma arenguplaanide täitmiseks kiiret finantseerimist,” lausus Sammelselg. “BRS-i finantseerimisplaan katab firma rahastamisvajaduse.”

Sel nädalal on BRS oma pakkumist ja kavandatavat finantseerimisskeemi presenteerinud mitmetele võimalikele rahastajatele.

BRS-i pakkumise rahastamist organiseerib Swedbanki ja Hansabank Marketsi juhatatav laenusündikaat, tõenäoliselt osalevad pakkumises veel Saksa suurpangad Hypo-Vereinsbank ja LB Kiel.

Sammelselja sõnul on taastunud ka Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupanga (EBRD) huvi, lisaks võib sündikaadiga liituda veel Saksa Bayerische Landesbank ja välistatud pole veel mõne panga lisandumine.

Reedel toimub BRS-i pakkumise finantseerimisest huvitunud pankade esindajate kohtumine, kus Hansapank ja Swedbank tutvustavad osalejatele rahastamisskeemi projekte, lõplikud kinnitused osalemise kohta tulevad tõenäoliselt aprilli teises pooles.

Senise kava kohaselt peaks sündikaat BRS-ile laenama 85 miljonit eurot ehk ligi 1,33 miljardit krooni, millest omakorda 560 miljonit krooni kulub ostuhinna tasumiseks ja ülejäänu läheb investeerimisplaani vajadusteks.

Ostuhinnast 440 miljonit katavad BRS-i osanikud ettevõtte aktsiakapitaliga.

BRS-i osanikud on 25,5 protsendiga Inglise firma Jarvis International, 25,5 protsendiga Rail World, 44 protsendiga OÜ Ganiger ja viie protsendiga Railroad Development Corporation.