Asmer ajab pankroti teiste kaela
Rõigas süüdistab kirjas pankrotihaldurile tuntud rehvitootjat selles, et see muutis oma äristrateegiat ASile Asmer kahjulikus suunas, mistõttu jäi firmal saamata kokku 15,8 miljonit krooni.
Goodyear andis esindusõiguse teistele Samal ajal kui Goodyear Svenska seadis ASile Asmer koostöö jätkumise tingimuseks investeeringute tegemise müügitegevuse arendamisse, jätkas rehvitootja läbirääkimisi oma kaubamärgi esindusõiguse üleandmiseks teistele Eesti äriühingutele, seisab seletuskirjas.
Teiseks plaanis Goodyear rehvide protekteerimise tehase rajamist Eestisse, mis kahandaks uute rehvide müüki.
1999. aastal võttis Asmeri nõukogu vastu otsuse laiendada tegevust Venemaale, sõlmides selleks pikaajalise koostöö lepingu ühe sealse firmaga suures koguses rehvide tarnimiseks. Goodyear Svenska uuest äristrateegiast tulenev tegevus ei võimaldanud Asmeril aga seda lepingut täita, mille eest tuli tasuda trahvi ligi 10 miljoni krooni ulatuses.
Toivo Asmer eelistas firmale poliitikat Turuolukorra muutusest tingitud raskustele omanimelises firmas viitab ka regionaalminister Toivo Asmer, kes loobus firma juhtimisest ja hiljem ka aktsiatest poliitikasse suundumise tõttu.
Ta ütleb, et Asmeri hulgimüügi ajas käpuli Goodyeari teise suure rehvimüüja Dunlopiga ühinemise järel tekkinud ühine Balti keskus, mis rehvimüügi üle võttis.
Sama lugu toimus tema sõnul ka Teboili õlidega. “Infast Oil, mis pidi tegelema ainult laeva- ja veduriõlidega, lihtsalt lõi meie kliendid ühel hetkel üle,” selgitab ta.
Toivo Asmer tõdeb, et ega tema lahkumine esialgu juhtimise juurest ja hiljem ka omanikeringist firmale kasuks tulnud. Paljud kliendid tundsid ja usaldasid teda kui endist võidusõitjat.
ASi Asmer ligi 15 miljoni krooni suurust võlakoormat ei suuda aga minister kuidagi uskuda. “See on umbes kolm korda suurem, kui oleks loogiline,” lausub ta, kahtlustades, et suure osa sellest moodustavad trahvid ja viivised.