Eesti meedia on üritanud Teid nädal aega tabada. Miks olete seda vältinud?

Ma saan aru, et minust on saanud mingi kummitus, keda just nagu ei eksisteerikski. Ma olin lihtsalt Poolas, kus on minu pere, ja jõudsin Eestisse alles möödunud kolmapäeval. Kindlasti ei väldi ma meediat, sest mul pole midagi varjata.

Miks jõudsid Rootsi tehnilist kontrolli tõestavad dokumendid tehnilise järelevalve inspektsioonile kolmepäevase hilinemisega?

Kui me tavaliselt tuuri alustame, toome tehnika Rootsi, kus seda kontrollitakse. Seekord alustasime palju varem, mistõttu karussellidele tehti kontroll kas Poolas, Rootsis või Norras. Dokumentide kokkukogumine tegigi asja keeruliseks. Aga see, et mingi riik nõuab mõnes teises riigis tehtud kontrollidokumente, on minu jaoks küll esmakordne.

Kas Eesti ei nõudnud siis oma kontrolli?

Enne tuuri algust olin Viikna (Tivoli Tuuri korraldaja Lauri Viikna — toim.) kõrval, kui ta rääkis Eesti inspektsiooniga, et nad vaataks kogu tehnika üle. Mina olin nõus, nii tehakse igal pool. Kuid ootasin kolm nädalat, ja kedagi ei ilmunud. Ma ei tea, kas ma pean nad ise siia kohale tooma?

Kas tehnika korrashoiu eest ei peaks vastutama siiski Teie töötajad?

Minu töötajad on professionaalid, kes tunnevad oma ala hästi ja kes alati kõik asjad üle kontrollivad. Siiski on vaja ka kedagi, kes märkaks võib-olla seda, mille ise kahe silma vahel jätad.

Kas meil on olemas selline kontroll?

Ei. Eestis pole kedagi, kes oleks spetsialiseerunud karussellitehnika peale. Teisipäeval tulebki Rootsist inimene, kelle kutsusin kontrollima. Ega Rootsiski alguses sellist spetsialisti olnud, kuid seda hakkas nõudma politsei.

Teid käis kontrollimas ka elektrikontrolli keskus, kes leidis puudusi. Mis oli valesti?

Ausalt öeldes ma ei teagi. Mulle öeldi, et pean tegema elektrilise kontrolli, olin nõus, sest mina tahan ju ka, et kõik turvaline oleks. Kui öeldi, et asjad on valesti, siis palusin neil need ise korda teha.

Külastajad on rääkinud, et karussellidega töötavaid operaatoreid on nähtud tööl joobes.

Kui nad oleksid purjus, siis ei töötaks nad enam siin. Mul on kolm inimest, kes pidevalt käivad ringi ja kontrollivad, et seda ei juhtuks.

Kes on kindlustusfirma, kes kahjud hüvitab?

Endiselt ei taha ma seda meediale avaldada. Ei ole vaja, et kindlustusse hakkaksid helistama ja üritama sealt raha saada need inimesed, kes õnnetusega seotud ei ole. Kannatanutele avaldatakse loomulikult kõik andmed.

Millal kindlustus kannatanutele kahju korvab?

Ei oska öelda. Enne on vaja tehnilise kontrolli ja politsei kontrolli tulemusi.

Miks selline õnnetus juhtus?

Kui mulle öösel helistati ning räägiti juhtunust, ei suutnud isegi seda mõista. Tegu on ju hunniku metalliga. Mis seal saab põlema minna? Kusjuures ka siinne uurimismeetod oli väga kummaline.

Mida Te silmas peate?

Õnnetus juhtus reedel, kuid uurima asuti alles esmaspäeval. Selle aja peale võis kogu sündmuspaik olla juba puhastatud. Kui bussiga juhtub avarii, siis ei jäeta ju seda mitmeks päevaks lihtsalt seisma.

Mis saab edasi?

Kõik läheb edasi, nagu planeeritud. Mulle meeldib Eesti ja lõbustuspargi töö väga. Kuid see õnnetus on olnud mulle nii rahalises kui ka emotsionaalses mõttes väga raske. Kui meil poleks lubatud jätkata, oleksime lepingud lõpetanud ja läinud. Me olime sellele lähedal.

taust
Tivoli Tuuril kasutatav tehnika kuulub kolmele Rootsi firmale. Need on Axel’s Tivoli, ITV I Heby AB ja Skoghs Tivoli.

mis edasi
Tehnilise järelevalve inspektsioon kinnitas välismaised kontrolli tõendavad dokumendid pädevaks ning andis Tivoli Tuurile loa uksed avada. “Mingil määral oli skeeme puudu, mis aga otsest ohtu ei tohiks tekkida,” rääkis tehnilise järelevalve inspektsiooni peadirektor Urmas Leitmäe.