Viimsis Kaluri teel asuva kaupluse Toom juhataja asetäitja Helle Põld kinnitab, et alates juulist seisavad seni ülipopulaarse Linnuse Kalja pudelid vaid põrandal alusel, sest ka kaubamärgi 20 miljoni krooniga maha müünud AS Ösel Foods ei soovi teisele ettevõttele kuuluvat jooki oma jahutuskappides näha.

“Varem müüsime alusetäie (ligi 300 liitrit –toim.) kalja maha ühe nädalaga, tõstsime pidevalt ise kalja aluselt külmkappi, nüüd ei suuda sama kogust müüa isegi kolme nädalaga,” ütles Põld.

Kuna Viimsis asuval kauplusel Toom on endal vaid üks jahutuskapp, kuhu kali ei mahu, siis küsiti Coca-Colalt ühte lisakappi, et nii kalja kui samuti Coca-Colale kuuluvaid Schweppesi tooteid saaks siiski jahutatult müüa. “Coca-Cola ütleb, et neil selliseid kappe pole, teiste toodete jaoks nad raha ei taha raisata,” ütles Põld.

Nurmenuku ning Lilleküla kaupluse juhataja Aare Randma ütles, et olukord on komplitseeritud. “Coca ostab endale toote, aga seda enda omaks ei tunnista,” viitas ta keelule Linnuse Kalja suurkontserni kappidesse panna. Kuna Randma juhitavatel poodidel on olemas ka oma jahutuskapid, lubab Randma vähemalt suveperioodil kalja ka külmana müüa.

ASi Tallinna Kaubamaja ostu- ja turundusdirektor Edward Köster kinnitas, et ketti kuuluvad kaubamajad ning selverid ei sõltu hankijate mööblist. “Meil on ka oma kapid ning müüme kalja neutraalsel pinnal,” ütles ta. Köster lisas, et Linnuse Kalja müük on juulis langenud umbes 20 protsendi võrra juuniga võrreldes, kuid see ei sõltuvat jahutuskappidest.

Linnuse Kalja Coca-Colale maha müünud ASi Ösel Foods Eesti müügijuht Silver Kaur ütles, et Coca-Cola keeld mõjutab kalja müüki peamiselt suveperioodil, kui külm karastusjook on impulsiivne ost ning seda tahetakse pruukida kohe. “Peamiselt mõjutab see nn B ja C kategooria ehk väiksemaid poode, kellel pole oma külmkappe,” sõnas Kaur. “Üleminek on alles hiljuti toimunud, kõrvaltvaatajana on raske hinnata praegust müügiedu,” leidis ta.

Kauri sõnul ei tohiks külma kalja puudumine poodides siiski pikas perspektiivis toote edu mõjutada.

Coca-Cola Balti Jookide ASi turundusjuht Aki Hirvonen sõnas, et kali siiski päris jahutuseta ei jää. “Palju on poode, kellel on oma külmkapid,” sõnas ta. “Aga probleemi pole, kalja tarbitaksegi peamiselt kodus,” ütles ta. “Me oleme Linnuse Kalja müünud rohkem kui Ösel müüs eelmisel aastal,” lisas Coca-Cola esindaja.

Coca-Cola Company ostis Linnuse Kalja ASilt Ösel Foods tänavu juunis 20 miljoni krooni eest, toote müük läks Coca-Colale üle 10. juulist.