300 kohaga Raeköögi personalijuht Marika Haasma ütles, et nende firma on oma suurte ja sopiliste ruumide ning väliterrassiga küll soodus paik külmade arvete tegemiseks, kuid tänu ettekandjate koolitusele tuleb selliseid seiku õnneks harva ette.

“Meie inimesed ongi rohkem valvel, sest meil on palju uksi, kust võiks soovi korral lahkuda. Kahtlase seltskonna puhul võib juhtuda, et kuna meie köök on allkorrusel, siis tellitakse magustoitu, et ettekandja lahkuks ja ise püütakse samal ajal minema minna. Tavaliselt jälgib sel ajal mõni teine töötaja seltskonda. Kuigi ette on tulnud ka näiteks seda, et maksmata lahkub soliidne paar, kellest ei oskaks seda üldse oodata,” rääkis Haasma.

Tartu maanteel tegutseva Seiklusjutte Maalt ja Merelt üks omanik Martin Viljasaar meenutas, et kui möödunud aastal kõndis nii mõnigi noorte meeste seltskond arvet maksmata minema, siis nüüd juhtub sellist asja väga harva. “Võtame terrassil olevate inimeste tellimuse ja kohe ka raha siseruumides vastu. Muidugi oleme süsteemi ka selles mõttes ümber mänginud, et ettekandjad jälgivad rohkem kliente,” selgitas Viljasaar.

Šoti klubi perenaine Maire Oja tunnistas, et seitsme tööaasta jooksul ei meenu talle ühtegi juhtumit, kus keegi oleks püüdnud lauast vargsi lahkuda. “Me ei ole selline tüüpiline pubi, külastajad on küllaltki soliidsed. Võtame ka lauast tellimusi vastu ja viime sinna arveid,” rääkis Oja.

Pirita grillibaari tegevdirektori Peeter Grünthali sõnul oli neil viimati seesugune juhtum viis aastat tagasi. “Palume inimestel kohe tellimuse esitamise järel ka raha ära maksta,” tutvustas Grünthal metoodikat.

“Ma arvan, et sellised juhtumid sõltuvad sellest, milline on külastajaskond ja missugune on teenindaja töö,” arvas restorani Carina teenindusjuht Ilmar Kungla. “Meil näiteks küpsetab grillimeister otse inimeste juures, eks see ka natuke mõjub. Ja teenindajad on ikka inimeste juures, mitte et kelner seisab kuskil nurga taga,” lisas Kungla.