DHL Estonia ASi müügi- ja marketingijuht Elar Killumets ütles, et juba 2004. aastast ettevõtte teenustele rakendatud kütuse lisatasu on eelmisel kuul langenud.

"Kütuse lisatasu on langenud juba ka eelmisel kuul ja vaadates praegust kütuse maailmaturu hinna muutust, siis alaneb lisatasu ka järgmisel kuul," rääkis Killumets.

Kütuse lisatasu vähenemas

Estonian Airi president ja juhatuse esimees Andrus Aljas ütles, et kui kütuse hind stabiliseerub vähemalt praegusel tasemel, plaanib ettevõte kindlasti vähendada kütuse lisatasusid.

"Lennukikütuse hinnad on küll naftahindadega korrelatsioonis, aga mitte üks ühele," märkis Aljas, "lisaks mõjutab, lähtuvalt olemasolevatest lepingutest, kütuse hinna muutus meie ostuhindu teatud viitajaga."

"Hinnad on juba niigi langenud," lausus Schenkeri finantsjuht Peep Kütt, "mitte niivõrd kütuse hinna tõttu, kuivõrd üldise majandusolukorra pärast."

Igaüks hoiab oma turuosa

Küti sõnul on konkurents turul praegu väga karm - valitseb mahtude puudus ja kõik konkurendid üritavad oma turuosa säilitada. "Eks üks asi sealjuures on hind," selgitas ta.

Millal hinnatase normaliseerub, on Küti arvates raske öelda. "See sõltub, millal rahandussektori kriis möödub ning millal reaalsektor järele tuleb," ütles ta.

Viking Line ja Sebe piletihindu alandada ei kavatse - laevafirma hinnangul on nende hinnad niigi soodsad, Sebe plaanib kütusehinna odavnemise arvel palku tõsta.

"Julgen öelda, et oleme teistest laevafirmadest soodsamad, näiteks võrreldes Tallinkiga," märkis Viking Line'i tegevjuht Inno Borodenko, "me pole ka peitnud kütusehindu kütuselisade hulka."

Sebe tegevjuht Hugo Osula ütles, et kütuse hinna langemine annab võimaluse palku tõsta, mitte aga bussipileteid odavamalt müüa.

"Meie bussipiletite hinnad ei sõltu enam ammu kütuse hinnast. Sõltub sellest, kas me suudame bussijuhtidele palka maksta või ei suuda," sõnas Osula. "Sellest omakorda sõltub, kas meil on kolme aasta pärast bussijuhte või ei ole."

Osula kinnitusel töötab suurem osa noori bussijuhte juba praegu Soomes ja nad ei kavatse sealt enne tagasi tulla, kui Eestis makstakse 1100-1200 eurot kätte.

"Kui nafta hind langeb alla 70 dollari barreli eest, ega siis kütuse hind Eesti tanklates ei ole langenud nii palju," lisas Osula.

Kommentaar
Jaan Lepp
DFDS Transpordi juhatuse esimees

Kütuse hind maailmaturul on küll langenud, kuid ta on ikkagi olulisemalt kõrgem kui eelmisel aastal. Meie ostame seda kütust, mille hind on nö posti otsas.

Suures plaanis on tanklate hind selle aasta alguse tasemel. Meie ei näe küll põhjust teenuse hinda alandada. Seni, kuni see posti otsast alla jõuab, läheb veel hulk aega.

Hinnad on praegu nii madalad, et seal enam kuskil alla minna pole.