“Kui kogu ehitus maksab 500-600 miljonit krooni ning ainuüksi võrgu eest tuleb maksta 300 miljonit krooni, siis on proportsioonid paigast ära. Meile tundus see 300 miljonit raiskamisena, mistõttu pakkusime esimesel hankel odavamat, aramiidita võrku,” rääkis ASi Talter juht Sven Pertens.

Maanteeamet tunnistas kevadel väljakuulutatud Kukruse-Jõhvi teelõigu ehituse hanke oktoobri lõpus kehtetuks. Uus hange kuulutati välja 1. novembril.

Esimesel hankel ei kinnitanud maanteeametile ükski osaleja, et kasutavad tee muldkeha tugevdamiseks aramiidvõrku. Geovõrgu kasutamine on vajalik tee alla jäävate vanade kaevanduskäikude tõttu.

Pertensi sõnul tõstaks aramiidisisaldusega võrgu kasutamine ehituse hinda vähemalt 150 miljonit krooni. “Kui arvestada, mitu 150miljonilist tee-ehituse objekti on aastas, siis jääb ühe käe sõrmedest üle,” tõi ta võrdluseks.