Viimase, seni täiuslikuma etteaste kindlustuse viimiseks internetti sooritas jaanuari alguses USA firma ebix.com, kes pakub netis nii kindlustusest huvitatud eraklientidele kui ka firmadele kompleksteenust.

Seni oli kindlustamine internetis piirdunud vaid seltside hinnavõrdlust ja kontaktide edastamist pakkunud vahendajate ning üksikute julgete autokindlustust pakkuvate seltsidega, sellest astus ebix. com mitme sammu võrra edasi. Tegu on kõikide kindlustusliikide ostmiseks korraldatava vähempakkumisega võrgus, kus kliendi sooviavaldus täidetakse ühe kuni kolme ööpäeva jooksul. Lisaks kontrollivad ebix.com'i agendid ka kliendi tausta ja krediitkaardi ajalugu. Saades pakkumised, võib klient poliisi online'is sõlmida, mis annab mitmekümnepäevase ajasäästu. Peatselt võib ka kahjusid esitada online'is.

Leksis on kindlustuse müük interneti kaudu päris põhjalikult arutusel olnud.

«Internetikanali arendamisel ei saa isegi küsida, kas tasub või mitte, sest klient valib vahendid, kuidas kindlustusseltsini jõuda,» räägib Leks Kindlustuse avalike suhete juht Pille Eikner.

Siiski väidab Eikner, et interneti kaudu ei saa kunagi müüa lahendust ehk keerukat kombinatsiooni erinevatest riskidest.

Leksi ühel omanikest, edasikindlustusfirmal Swiss Re on juba kasutusel elektrooniline börs, kus tehakse näiteks Põhja-Euroopa tormikindlustuse pakkumisi.

Ka Hansapanga Kindlustuse juhatuse esimees Priit Potisepp ei välista, et Eesti seltsid paari-kolme aasta pärast interneti teel tooteid müüvad. «Kas me oleksime kolm aastat tagasi ette kujutanud pangatoodete ja -teenuste osutamist interneti kaudu sellises mahus, nagu ta täna on,» räägib ta. «Meid oleks hulluks peetud, kui me oleks midagi sellist maininud -- kõik ümberringi areneb väga suure kiirusega.»

Potisepa sõnul tuleb esimesena ületada teatud mõttekramp inimeste peas. «Pangaülekande teeb inimene juba hea meelega üle interneti, ... kuni aastase hoiuse ka,» arutleb Potisepp, «aga et 30 aastaks otsust teha ja ainult arvutiga suheldes...»

Ka Potisepp avaldab arvamust, et kindlustuse internetti viimiseks peaks turul välja kujunema toode, millest saavad aru tuhanded interneti kasutajad ja mida juba nime järgi teatakse.

Potisepp ise praegu kindlustust interneti kaudu osta ei julgeks. «Aga ma ei teinud kolm aastat tagasi ka pangaülekandeid internetis,» meenutab ta. «Me kõik muutume.»