“Selles valguses (reisijate arvu poolest — toim) võib öelda, et meil oli üks läbi aegade parimaid aastaid,” ütles Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund eile Helsingis firma majandustulemusi tutvustades.

See aasta poleks Viking Line’ile eelmisest kehvem olnud, kui nafta hind poleks tänavu maailmaturul nii järsult üles hüpanud. See suurendas Viking Line’i kütusekulu lõppenud majandusaastal 52 protsendi ehk ligi 17 miljoni euro võrra. Lisaks viibis uue aluse toomine Tallinna ja Helsingi vahelisele liinile mitu kuud, mis tähendas samuti suuri lisakulusid.

Nii ei olnud aasta kasumi poolest kiita. “Tagasihoidlik,” ütles Eklund.

Uhiuue aluse Viking XPRS toomine Tallinna-Helsingi liinile kasvatas reisijate arvu 24,2 protsendi ehk 266 000 inimese võrra. Varem sel liinil seilanud Rosella viimine Ahvenamaa ja Rootsi vahelisele liinile tingis reisijate arvu kasvu 40,1 protsenti.

Turu ja Stockholmi vahel kasvatas Viking Line turuosa eelkõige Tallinki probleemide tõttu, muuhulgas uue piletimüügisüsteemi juurutamisega. Nii on alanud majandusaastal tõenäoline, et nii hästi enam ei lähe ja Viking Line’il tuleb turuosa käest anda, tõdes Viking Line’i Soome turundusjuht Risto Peltola. Tallinkil sõidab sellest aastast Turu ja Stockholmi vahel uus suur alus Galaxy. Just siia liinile ennustab Peltola tuleval aastal kõige kibedamat hinnasõda.