Laevaliin teeks võimalikuks muuhulgas näiteks konteinerveod Kotkast Peterburi lähedal asuvasse Ust-Lugasse, mis vähendaks maanteede koormust. Samuti võimaldaks laevaühendus vedada reisijaid Kotka ja Sillamäe vahet. Igal aastal võiks sellel liinil vedada kuni 180 000 reisijat, vahendab YLE Uutiset.

„Ida-Soomest Eestisse suunduvad reisijad ei peaks Helsingi ja Tallinna kaudu ringi tegema, mistõttu väheneks sõiduaeg,” ütles Tapio Välinoro Kymenlaakso liidust.

Kotka-Sillamäe laevaliini peamiseks kasutajaks kavandatakse siiski kaubavedajaid, sest otseühendus meritsi oleks lühim tee Kagu-Soomest Via Balticale.

Kotka ja Sillamäe vahel toimis regulaarne laevaühendus viimati 2006. aastal. Siis lõppes liiklus pooleteise aasta järel mittetasuvuse tõttu, sest Venemaa ei lubanud kasutada Suursaarest ida poolt mööduvat laevateed. Suursaarest lääne poolt ümbersõitmine lisas sõiduajale mitmeid tunde.

„Laevaliikluse alustamise eelduseks on see, et laev võiks liikuda kõige otsemat teed pidi läbi Venemaa territoriaalvete. Siis jõuaks laev kolmnurgas Kotka-Ust-Luga-Sillamäe teha ööpäevas vähemalt kaks edasi-tagasi reisi,” rääkis Välinoro.

Välinoro sõnul on isegi võimalik, et laev võiks sõita Venemaa lipu all.

Tasuvusuuring valmib sügise jooksul. Liikluse alustamisest on huvitatud üks Eesti laevafima, mille käsutuses on 400 reisijat ja 140 sõiduautot mahutav parvlaev.