Segaduse tekitas firma Linte AE mullu kevadel patendiametis registreeritud kaubamärgi “Spioonike” logo: sõnas on kaks o-d asendatud mustade prillidega ning sõna viimaseks silbiks jääbki sporditarvete tootja nimele viitav täheühend Nike, kirjutab SL Õhtuleht.

AAA-Patendibüroo leiab nüüd, et kaubamärgi disain võib tarbijat eksitada, ning esitas patendiametisse apellatsioonkaebuse.

Niket esindava advokaadi Almar Sehveri sõnul ei ole küsimus sõnas “Spioonike”, vaid pigem selle kujus. “Prillide kujus eraldub lõpuosa Nike ning on võimalus, et seda tajutakse eraldiseisvana. Seega jääb SPI NIKE ehk inglise keeles kui SPY NIKE ehk “Luura Nike järele!”” põhjendab Sehver keelustamise taotlust.

Kuus aastat tegutsenud valvetehnikafirma Linte AE müügijuht Matthias Talmon pole aga kaubamärgi kaotamisega põrmugi nõus. Tema sõnul võib see edaspidi kaasa tuua ohu, et Eesti firmad ei saagi enam eestikeelseid sõnu kaubamärgina kasutada. Samas pakkus Talmon aga AAA-patendibüroole omapoolse lahenduse: pool miljonit, ja loobume “Spioonikesest”!