Lisaks väheneks CO2 emissioon aastas 26 000 tonni ehk 35 protsenti. Kütusekulu väheneks 10 miljonit liitrit, selgus mullu tehtud puidutranspordi makromajanduslikust uuringust.

Maanteeameti hinnangul kahjustaks massipiirangu suurendamine meie teid ning eriti oleks ohustatud sillad.

"Suur osa maanteid ja sildu on ehitatud vastavuses enne taasiseseisvumist kehtinud normidega ning kogu teedevõrk töötab tänase liikluskoormuse all niigi piirtingimustes," teatas maanteamet hommikul.

"Esimene, millest tuleneb teede lagunemine on see, et see kasutustihedus kulutab asfalti. Mida väiksemaks kasutustihedus teedel jääb, seda rohkem see tee ka säilib," ütles autoettevõtete liidu juht Villem Tori tänasel pressikonverentsil.

Massipiirangu tõstmine aitaks vähendada ka sõidukordi ja täismassi suurendamine 44-lt 60 tonnile vähendaks liiklustihedust 42 protsenti.

Autode pikkust massipiirangu suurendamine ei mõjutaks, küll aga tuleks juurde üks telg, mistõttu jääks ka teljekoormus lubatud piiridesse.

Massipiirangu suurendamine võimaldaks parandada ka metsasektori konkurentsipositsiooni. Eesti metsatööstus on väga palju väiksem traditsioonidega metsatööstusriikidest Soomest ja Rootsist.

"Me oleme oma mahtudelt ikka väga palju väikesemad, mis tähendab seda, et meie jaoks on hästi olulised, et me oleks efektiivsed. Vastasel juhul on väga raske konkurentsis toime tulla," ütles Eesti metsatööstisliidu juht Ott Otsmann.