"Eesti tüüpiline internetist ostja on kuni 39 aatased tallinlased. Kuni 45 protsenti Eesti interneti kautajatest ostab internetist. Soomes on sama number 67 protsenti. Internetist ostmisel on meil Eestis plussiks ja lihtustuseks see, et saame maksta ostude eest läbi internetipanga. Põhjus aga miks ostetakse intenetist on kindlasti kaubavaliku suurus,“ sõnas Randver.

Miinuseks on internetikaubandusel Eesti puhul riigi väiksus. „Enamus inimesi elab linnades, kus on kõik olemas. Tallinn, Tartu, Narva, Pärnu ja Kohtla-Järve elanikud on ju juba pool Eesti elanikkonnast,“ lisas Randver.

Randvere sõnul on tavaline internetisst ostja noorem, kõrgema sissetulekuga inimene, kellele meeldib osta asju, ta naudib seda tegevust. „Need on inimesed, kes kindlasti tunnnevad ja armastavad kvaliteeti. Lisaks on neil inimestel ka kallimad hobid – fotograafia, mäesuusatamine ja nii edasi. Need on inimesed, kes käivad palju reisimas,“ lisas uuringuekspert.

Nende inimeste, internetist ostjate, seas on ka palju neid, kes tegelevad aeroobikaga ja käivad jõusaalis, samuti käivad nad palju väljas. „Need on inimesed, kes käivad 2-3 korda nädalas väljas söömas. Neile meeldib pidutseda ja tantsida. Pooled internetist ostjatest on viimase poole aasta jooksul käinud välismaal reisimas,“ sõnas Randver.

Mida eestlased internetist ostavad?

„Eestis kasutatakse ja ostetakse enemasti finantsteenuseid, pileteid, vautšereid, reise, riideid ja audio-visuaalset elektroonikat internetist. Auto ja eluaseme ostmine interneti teel, mis on mujal Euroopas tõusev trend, ei ole meil väga levinud. Soome on näiteks viimase aasta jooksul enim arenenud toitlustusasutuste vautšerite, beebitoodete ja kinnisvara veebi teel ostmine,“ sõnas Randver.

Uuringueksperdi hinnangul ei osta eestlased pea üldse toidu- ja esmatarbekaupu internetist. „Samas 20 protsenti Suurbritannia inimesstest on ostnud toidukaupu ja muud sellit veebist. Esmatarbekaupade müümine netis on hetkel veel puuduv sektor meil,“ sõnas Randver.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid