Äripäev palus kaheksal start-up’ide eksperdil hinnata Eesti idufirmasid ehk siis käivitusfirmasid, nagu keeletoimetajad soovitavad start-up’e nimetada. Esmajärjekorras tuuakse välja kaks nime: Erply ja GrabCAD, kes on kiirelt USAs laienemas ja suutnud juba investoritelt raha saada. Start-up’i peamine mõõdupuu ongi investoritelt raha saamine ehk “raha tõstmine”. Londoni ja USA nimekatelt riskikapitalistidelt mullu kaks miljonit dollarit saanud Erply on korralikult “raha tõstnud”.

“Oleme klubis vaadanud, et kes on suutnud rahvusvaheliselt raha tõsta, kes on kui palju suutnud käivet tekitada. Rahvusvaheliselt on käibe mõttes hästi tegutsenud ka Fortumo,” kommenteeris Eesti Startupi Juhtide Klubi president Kristi Hakkaja.

Now!Innovationsi juht Üllar Jaaksoo rääkis, et start-up-firma võib luua meditsiini, biotehnoloogia, meedia, telekommunikatsiooni valdkonnas. “Kõige kiiremat tõuget kipuvad turul saama veebipõhised asjad, seal on kõige lihtsam turgu haarata — hea kõlapind on ühe kliki kaugusel,” lausus ta. “Kuumaks lähevad tavaliselt need, mis kiirelt tulevad ja kiirelt levivad — näiteks Cherry.ee on ennast nullist kuue kuuga reaalseks turuosaliseks ehitanud ja kui ta laienemist jätkab, on ta regionaalselt väga kuum toode.”

Oluliseks peeti, et start-up-firma tegutseb globaalselt ning pakub unikaalset. Just neil põhjustel andis Webmedia juhatuse esimees Priit Alamäe oma poolehoiu firmadele ZeroTurnaround, Fits.me, Now!Innovations. “Nad suudavad reaalselt liikuda ja neil on hea tiim,” lisas Alamäe.