Raudteeameti peadirektor Oleg Epner ütles ETAle, et amet ASile Eesti Raudtee vedureid puudutava ettekirjutuse täitmiseks ajapikendust ei andnud. Ettekirjutuse täitmise tähtaeg oli 11. september, pärast seda on läbi viidud kontrolli.

Raudteeamet võib kehtetuks tunnistada aktsiaseltsi Eesti Raudtee kaubaveoteenuse ohutustunnistuse, mis on aluseks vastavale tegevusloale, sest raudteefirma ei ole täitnud ettekirjutust USA päritolu vedurite puuduste kõrvaldamiseks.

Eesti Raudtee ei ole raudteeameti andmetel täitnud ettekirjutust, et USA päritolu liiklevatel veduritel ei saaks välja lülitada automaatseid signalisatsiooni- ja pidurdusseadmeid. Võimalus liigelda väljalülitatud valvsus-, signalisatsiooni- ja pidurdusseadmetega on eilse päeva seisuga välistatud vaid seitsmel C-36-7 tüüpi veduril. Ülejäänud vedureid ei ole seadmestiku vastavusse viimiseni liiklusest kõrvaldatud.

Raudteeameti andmetel on praeguseks imporditud 37 USA vedurit, millest viimastel andmetel 17 on kasutuses.

Epner ütles, et kompromissi Eesti Raudteega ohutustunnistuse kehtima jätmiseks ei saa teha, kuna Eesti Raudtee ei ole tõendanud, et ta puudulikke vedureid ei kasuta.

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Margus Värav ütles ETAle, et Eesti Raudtee juhtkond otsustas kõrvaldada liiklusest kõik USA vedurid, millel ei ole veel tehtud võimatuks välja lülitada automaatseid alarm- ja pidurdusseadmeid. Paigaldatavate seadmete komponendid on Soomest juba välja saadetud ning on praegu teel Tallinna poole. Ettevõte paigaldab need mõne päeva jooksul pärast nende saabumist.