Esmaspäevaks olid seitse USA C36-7i tüüpi vedurit varustatud turvaseadmete väljalülitamisblokeeringuga ning raudteeamet tunnistas ka nimetatud turvaseadmete väljalülitamisblokeeringu süsteemi sobivust, teatas ETAle Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Margus Värav.

Sõltuvalt vajadusest kasutas ettevõte 14-16 USA General Electricu toodetud C36-7i tüüpi vedurit. Pärast tegevdirektori asetäitja teisipevast korraldust jääb enamik neist seisma ning turvaseadmete väljalülitamisblokeeringu paigaldamist ootama.

Kokku on Eestisse imporditud 37 USA vedurit ning laev veel kümmekonna veduriga saabub septembri lõpus. Aasta lõpuks on Eesti Raudtee lubanud Eestisse tuua 74 sama tüüpi vedurit.

“Klientide veoste normaalseks teenindamiseks peame Lätist lisavedureid rentima,” ütles Riivo Sinijärv.

Eesti Raudtee tellis Soomest turvaseadmete väljalülitamisblokeeringu komponendid ning praeguseks on need Soomest välja saadetud ja teel Tallinna poole, kinnitas Värav. Ettevõte paigaldab need mõne päeva jooksul pärast nende saabumist.

Seoses uute vedurite saabumisega töötas Eesti Raudtee välja täiesti uudse ning ainulaadse veduri elektroonilise pardasignalisatsiooni süsteemi V.E.P.S., mis vahetab täielikult välja seni kasutuses olnud ALSN-süsteemi. V.E.P.S.-i koosseisus on tööstuslik personaalarvuti, PLC tüüpi tööstuskontroller ja palju muid tänapäevaseid kõrgtehnoloogilisi komponente, mis lihtsustavad oluliselt vedurijuhi tööd.

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi sõnul on uue süsteemi arenguvõimalused väga suured ning lähiaastatel kavatseb Eesti Raudtee seda täiendada veel mitmete funktsioonidega. Möödunud reede õhtul tunnistas raudteeamet uutele veduritele paigaldatud V.E.P.S.-süsteemi sobivust.

Enne Eesti Raudtee teadet puudulike vedurite seismajätmisest ütles raudteeameti peadirektor Oleg Epner ETAle, et kompromissi Eesti Raudteega kaubaveoteenuse ohutustunnistuse kehtima jätmiseks ei saa teha, kuna Eesti Raudtee ei ole tõendanud, et ta puudulikke vedureid ei kasuta. Raudteeamet kavatseb ohutustunnistuse tühistamise otsustada kolmapäeval.

Infrastruktuuri majandamise ohutustunnistuse tühistas raudteeamet 9. septembril ning Eesti Raudteele on sellekohaste puuduste kõrvaldamiseks aega antud 27. septembrini, et ettevõttelt ei võetaks ära ka tegevusluba.