“Tegemist on mõistlikke piire ületava abinõuga,” teatas Eesti Raudtee.

Raudteeamet ei toimi Eesti Raudtee teatel enam kui sõltumatu tururegulaator, vaid tema tegevus on kantud sisepoliitilisest survest.

Ameti peadirektor Oleg Epner kahjustab oma tegevusega ka riigi kui Eesti Raudtee 34 protsendi aktsiate omaniku huve, märkis Eesti Raudtee.

“Käisime alles eile raudteeametis ning meie konstruktiivses meeleolus möödunud jutuajamise käigus ei tulnud täna raudteeameti poolt astutud kardinaalne samm kordagi jutuks,” ütles Eesti Raudtee nõukogu esimees Edward Burkhardt (pildil).

Eesti Raudtee on viimastel nädalatel teinud kõik endast oleneva, et raudteeameti ettekirjutusi täita, märkis ettevõte.

“Raudteeameti peadirektori poolt allkirjastatud käskkiri näitab aga selgelt, et asi pole üldse esitatud ettekirjutuste punktidest kinnipidamises, vaid eesmärgiks on ebarealistlike tähtaegade kehtestamise abil tekitada olukord, kus peatub reisi- ja kaubarongiliiklus Eestis ning rikutakse lepinguid ja rahvusvahelisi kokkuleppeid.”

Eesti Raudtee on ettevõtte kinnitusel täitnud kõik ettekirjutusega seotud ohutusnõuded, sealhulgas ka seadusest mittetulenevad nõuded.

Ohutustunnistuse kehtetuks tunnistamise alusena välja toodud ettekirjutuse täitmine 11. septembriks oli võimatu, sest raudteeamet kinnitas alles 16. septembril suuliselt ja 17. septembril kirjalikult Eesti Raudtee poolt väljatöötatud turvaseadmete väljalülitamisblokeeringu lahenduse sobivust.

Raudteeameti väidete kohaselt seab ka näiteks võõrkeelsete dokumentide kasutamine raudteel ohtu rongiliikluse, kuigi needsamad venekeelsed dokumendid olid kasutusel ka siis, kui raudteeamet eelmise aasta suvel ettevõttele kolmapäeval äravõetud ohutustunnistust väljastas, märkis ettevõte.

Eesti Raudteel ei sõida praegu ükski C36-7-tüüpi vedur, millel puuduks turvaseadmete väljalülitamisblokeering. Raudteeamet sai sellekohase nii kirjaliku kui suulise kinnituse kolmapäeval, kinnitas ettevõte.

“Sellele vaatamata jätkab peadirektor Epner ettevõtte suunamist tupikusse, millest pole enam tagasiteed,” avaldas Eesti Raudtee nördimust.

Ettevõte tuletas meelde, et kui eesmärgiks on Eesti Raudtee ilma jätta ka tegevuslubadest, mille kehtetukstunnistamise menetlust raudteeamet on alustanud, siis peatuvad kõik Eesti Raudteel liikuvad reisi- ja kaubarongid.

Raudteeameti peadirektor Oleg Epner allkirjastas kolmapäeval käskkirja, millega tunnistas kehtetuks Eesti Raudtee kaubaveo ohutustunnituse, mis on aluseks raudtee kaubaveoteenuse tegevusloale. Ohutustunnistuse tühistamisega algas Eesti Raudtee kaubaveoteenuse tegevusloa kehtetuks tunnistamise menetlus.

Ohutustunnistuse kehtetuks tunnistamise põhjuseks on raudteeameti eelmisel esmaspäeval tehtud ettekirjutuse täitmata jätmine.

Eelmisel nädalal tühistas raudteeamet Eesti Raudtee raudteeinfrastruktuuri majandamise ohutustunnistuse, mis on aluseks raudteeinfrastruktuuri majandamise tegevusloale.