Eesti Raudtee spetsialistid andsid raudteeameti ametnikele üle tabeli, mis annab ülevaate sellest, millised puudused on juba kõrvaldatud ning milliste ettekirjutuse punktide osas taotletakse ajapikendust.

Eelkõige puudutavad need tähtaegu, mis eeldavad ettevõttelt kümnetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvaid lisainvesteeringuid, kuid on samal ajal juba võetud Eesti Raudtee pikaajaliste investeeringute kavva, teatas ETAle Eesti Raudtee pressiesindaja Margus Värav.

Nii näiteks on Eesti Raudteel plaanis selle aasta lõpuks võtta Kabala — Sonda vahelisel teelõigul rööpalukkudest vabanemise programmi raames kasutusele kokku keevitatud rööbastega teekonstruktsioon. Tööprotsess lõppeks 2003. aasta alguses Sonda jaama kahe pöörangu väljavahetamisega. Sellist tööd nõudis ka raudteeamet ühes oma ettekirjutuses.

“Eesti Raudtee hinnangul on Sonda jaama pöörangud piisavalt heas seisukorras ning langetatud piirkiirus loob täiendava garantii turvaliseks raudteeliikluseks,” ütles ettevõtte infrastruktuuridirektor Kaido Simmermann. “Seetõttu taotlesime kontrollorganilt nimetatud ettekirjutuse täitmise tähtaja pikendamist 2003. aastani.”

Eesti Raudtee delegatsioon esitas raudteeametile tööde teostamise plaani, mille jooksul kõik ettekirjutustes esitatud puudused saavad kõrvaldatud. “Kinnitasime veel kord, et kõik ettekirjutustes esitatud puudused, mis võiksid põhjustada liiklusohtliku olukorra, on likvideeritud,” ütles Simmermann.

Raudteeamet kontrollis neljapäeval ja reedel uuesti, kas Eesti Raudtee on liiklusest kõrvaldanud nõuetekohaste ohutusseadmeteta USAst toodud vedurid ja tunnistas, et ettekirjutuse see osa on täidetud.

Pistelise kontrolli käigus ei tuvastatud liinil ühtegi puudustega USA C-36-7 tüüpi vedurit. Sellega on täidetud raudteeameti nõudmine jätta liiklusest kõrvale ohtlikud vedurid, teatas ETAle teede- ja sideministeeriumi avalike suhete juht Kuldar Väärsi.

USA vedureid on praeguseks imporditud 37, millest raudteeameti andmetel 17 kasutati. Eesti Raudtee andmetel oli piisavate ohutusseadmeteta kasutatud vedurite arv 14-16.

Teise veeremit puudutava ettekirjutuse osas, mis kohustas AS Eesti Raudteed registreerima kogu oma veeremkoosseisu, on AS Eesti Raudtee esitanud raudteeameti poolt nõutud täpse ajagraafiku. Vastavalt ajakavale kohustub AS Eesti Raudtee hiljemalt 1. novembriks kogu Eesti Raudtee veeremi kohta esitama registreerimiseks vajalikud dokumendid.

Ettekirjutuse, mis sai aluseks ASi Eesti Raudtee infrastruktuuri ohutustunnistuse kehtetuks tunnistamisele, tähtaeg on 23. september. Alates 24. septembrist teeb raudteeamet korduskontrolli ning seejärel teeb otsuse, kas ettekirjutuse sisu on täidetud või mitte.