FOTOD: Iseteenindus Kadaka Selveris
Uuenduskuuri läbi teinud Kadaka Selveris käivitus SelveEkspress ehk self-scanning ostutehnoloogia, mis võimaldab kliendil kaubad valiku hetkel ise skaneerida, kotti panna ning väljudes valida, kas tasuda makseautomaadi juures või kassas.
Kauplust külastav klient ei pea seetõttu kaupa enam kärust välja võtma, ostulindile panema, kassapidaja poolt skaneerima ning siis ostukottidesse laduma.
Lisaks uudsele ostutehnoloogiale on kaupluses teisigi uuenduslikke "vidinaid" – kaal, mis tunneb ise ära, kas sellele asetati banaan või kapsas või raamatuosakonnas paiknev e-kiosk, kust saab endale sobiva raamatu tellida.
SelveEkspress teenuse tehnoloogia paigaldas kaubanduse infotehnoloogiaettevõte Nixor EE koostöös rahvusvaheliselt tuntud ettevõtetega IBM ja Datalogic.
Esimesed iseteenindavaid kassad jõudsid Eestisse 2009. aastal ning need võeti kasutusele Keila Rõõmu Kaubamajas ja Tartu Lembitu Konsumis.
Ka Rimi kaubakett on rääkinud iseteenindavate kassade kasutuselevõtust. "Rimil on tõepoolest self-scanning tehnoloogia kasutamine kaalumise järgus," ütles Rimi Eesti Foodi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats Delfile. "Hetkel kaardistame süsteemi plusse ja miinuseid. Seega, täna veel kindlalt öelda ei saa, et sarnane süsteem tuleb ka Rimi kauplustesse. Küll aga on see võimalik."