Reklaamiseaduse kohaselt ei tohi ilma isiku eelneva kirjaliku nõusolekuta viidata isikule ega mis tahes viisil kasutada isikut, sealhulgas tema häält, kujutist või pildimaterjali tema kohta.

Kui reklaami tellija või agentuur on vastava lepingu sõlminud reklaamis eksponeeritava isikuga või on olemas sellekohane leping fotopangaga kus reklaamideks isikutega fotosid ka müüakse siis peaks asi korras olema.

"Fotopanku, millel oleks reklaami otstarbeks müüa juriidiliselt korrektse lepinguga fotosid Richard Bransoni, Steve Jobsi või teiste Mainori kõrgkooli reklaamikampaanias kasutatud isikutega ei oska ma oma kogemusest nimetada," ütles reklaamiagentuuride liidu juht Rain Iida.

Reklaamikampaania korraldanud agentuur Tank tunnistas, et kampaania oli seadusega vastuolus.

"Kasutasime kampaanias erinevatest fotopankadest ostetud fotosid. Koheselt, kui selgus, et kampaania mõned osad võivad siiski olla vastuolus seadusega muutsime kogu kampaania. Homme/kolmapäeval õhtul kõrvaldatakse kõik küsitavusi tekitanud kampaania osad ka välimeediast," ütles Terje Pihl agentuurist Tank.

Mainorilt ei õnnestunud Delfil kommentaari saada.

Fotosid reklaamikampaaniast vaata siit: