"Viimastel aastatel ei ole seda eriti viljeletud, kuid kütusehindade pikaajaline tõus annab kütuselisatasu määramiseks ilmselt põhjuse. Hetkel on lisatasu määramisest lähiliinidel teada andnud vaid Tallink ja eks ole näha, kas teised laevafirmad tulevad sellega kaasa," märkis Rüütsalu.

Lennupiletitel on Rüütsalu sõnul kütuse lisatasu ja muud maksud juba aastaid tavapärane praktika kahetsusväärselt paljudel firmadel. Sisuliselt on tegemist ikkagi hinna ühe osaga.

"Sellise praktika tulemus on ebamäärane olukord, kus lennupileti baashind ei näita enam sisuliselt midagi ja kütuselisatasu summa võib mõnedel juhtudel ületada baashinda mitmeid kümneid kordi," märkis ta.

On olemas ka lennufirmasid, kellel lisatasu puudub sootuks või on baashinnaga mõistlikus proportsioonis.