Supermarketeid eelistatakse nii säästupoodidele kui ka hüpermarketitele. Kõige tugevam jaekett tarbijate hinnangu järgi on Eesti turul Selver ning aastaga on nad oma positsiooni veelgi tugevdanud. Selverile järgnevad Prisma, Rimi Hüpermarket ning Maxima X, teatas The Nielsen Company.

„Kui 2009. aastal liikus suur osa tarbijaid hüper- ja supermarketitest säästupoodidesse, siis sel aastal on trend täpselt vastupidine,“ kommenteeris jaekaubandusturu arenguid Nielseni tarbijauuringute juht Martti Muna.

„Täna hindavad tarbijad poevalikut tehes kõige enam toodete kiiret ülesleidmist, head teenindust, mõnusat poe sisekeskkonda, head hinna-kvaliteedi suhet ning seda, et kõik soovitu oleks poes olemas. Tarbijad väärtustavad ka poe asukohta ja mugavat ligipääsu ning seda, et tooted oleksid riiulites hästi paigutatud.“

Tarbijate hinnangul on iga poe eelduseks lai valik värskeid toiduaineid, kiired kassad ning madal hinnatase. Supermarketi formaat vastab tarbija eelistustele eelkõige hea tootevaliku ja kiire sisseostude sooritamise võimalustega. Lisaväärtusena tähtsustatakse ka kõrgekvaliteedilisi brände ning head kulinaarialetti.

„Aasta jooksul on avatud juurde enim just super- ja hüpermarketeid, mis peaks olema uuringu kohaselt tarbijatele meele järgi,“ kommenteeris Muna.

„Tarbijad näevad supermarketite esindajana eelkõige Selverit, samas on talle väga tihedat konkurentsi pakkumas teised ketid, eriti Prisma, laienedes Narva ja Tartusse ning saades positiivse vastuvõtu sealsete tarbijate käest.“

Shopper Trends on iga-aastane Nielseni poolt teostatav tarbija-uuring, mis kajastab enam kui 50 maailma riigi tarbijate käitumist jaeturul. Eestis viiakse uuringut läbi 2004. aastast iga kord jaanuarikuus, kattes nelja suurimat linna, Tallinna, Tartut, Narvat ja Pärnut. Eesti uuringus osaleb igal aastal 550 leibkonda, vastajad on vanuses 15-65 ning nad peavad olema vastutavad toidu- ja esmatarbekaupade sisseostude eest.