Eesti Energia teatas neljapäeval, et alates järgmisest aastast firma Tallinnas klientidelt elektriarvete eest sularaha vastu ei võta ning kliendid peavad leidma maksmiseks teise mooduse.

Eesti Energia Kreutzwaldi tänava kontoris maksab elektriarveid iga kuu ligi 16.000 tarbijat ehk 12 protsenti Tallinna elektritarbijatest.

“Ühiskond pole veel selliseks muudatuseks valmis,” ütles Postimehele Tallinna tarbijakaitse ühingu juhatuse liige Aino Runge. “Selline käitumine näitab selget hoolimatust oma klientide suhtes.”

Tarbijakaitseameti direktori Helle Aruniidu sõnul mõtleb Eesti Energia vaid oma huvidele ning ei arvesta eriti kliendi arvamusega. “Klientidel peaks olema arvete maksmisel valikuvõimalus,” leidis Aruniit.

Eesti Energia Teeninduse direktori Marko Alliksoni sõnul on selline muudatus vajalik klientide kiiremaks ja turvalisemaks teenindamiseks. “Muudatuse põhieesmärgiks on kaotada pikad ootejärjekorrad Kreutzwaldi kontoris ja muuta teenindamine senisest efektiivsemaks,” selgitas Allikson.

Tema sõnul jääb klientidele tasuta elektriarvete maksmise võimalus pankade kaudu otsekorraldusega tasudes. Sularahaga saab elektri eest maksta ka postkontorites, kus arvele lisandub kuuekroonine teenustasu.

Teavitamaks kliente alternatiivsetest maksevõimalustest, nõustavad Tallinna Kreutzwaldi tänava klienditeeninduses inimesi Eesti Energia konsultandid.

Lisaks avab Ühispank 9. detsembril samas mobiilse pangakontori, kus saab tasuta avada pangakontot, sõlmida otsekorralduslepingut ja tutvuda teiste sularahata arveldamist võimaldavate pangateenustega.

Runge sõnul arutavad Tallinna tarbijakaitsjad lähiajal Eesti Energia plaane ning otsustavad seejärel, kuidas edasi toimida.