“Praegu veel pole muret, aga perspektiiv teeb murelikuks, sest nii kiiresti pole jää ammu kasvanud,” ütles ETAle veeteede ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimets.

Veskimets ütles, et veeteede ameti jäämurdja Tarmo alustas 30. detsembril jäämurdetöödega Soome lahel. Nii varast jää teket kui sel talvel pole varasematel aastatel olnud, seega tuleb arvestada, et aastaringseks tööks vajavad Eesti sadamad jäämurdetöid.

7,4 meetrise süvisega Tarmo ei saa madalas Pärnu sadamas töötada. 6. detsembrist kuni aasta lõpuni aitasid kaubalaevu Pärnu sadama veeteel Eesti puksiirid. Selle aasta algusest alustas jäämurdetöödega võimsam puksiir-jäämurdja Soomest. Detsembris külastas Pärnu sadamat 69 kaubalaeva, mis vedasid kokku 110.109 tonni kaupa.

Veskimets lisas, et Ruhnu saar on juba jäävangis, mis on Liivi lahe kohta tavatu. Vaid Ruhnu ja Läti ranniku vahel on veel veidi vaba vett.

Neli päeva tagasi kattis Väinamerd kinnisjää paksusega 25-30 sentimeetrit. Soome lahel oli jääpiir Paldiski-Helsingi joonel. Jää paksus Tallinna ja Helsingi vahel oli kuni 15 sentimeetrit ja Soome lahe idaosas kuni 45 sentimeetrit.