Colliers International analüüsis nn Y-põlvkonna (80- ja 90-ndatel sündinud) motivatsioone ja käitumist, et mõista, kuidas nende töörutiinid ja käitumine töökohal erineb eelmistest põlvkondadest. Colliersi enda seisukohalt oli oluline mõista, kuidas mõjutab uus töötajate põlvkond oma väärtushinnangutega ärikinnisvaraturgu.

Uuringu tulemusi ühendavaks märksõnaks on paindlikkus; töö ja eraelu tasakaal on oluline motivatsiooni allikas. Inimeste töökohavalikuid mõjutab soov kokkusobitada oma perekonna ja sotsiaalse elu vajadused, mille tulemusena on tööandjad asunud pakkumina nn Alternatiivse Töötamise Strateegiaid. See ei tähenda, et töökoht muutuks ebaoluliseks. Colliers usub, et pigem leiab aset vastupidine. Arvestades, kui oluline on edukatele ettevõtetele leida uue põlvkonna talente, siis surve kujundada töökoht selliseks, kus on ruumi ka sotsiaalsele elule, on enam kui reaalne. Iseäranis rõhutatult paistab see silma turgudel, kus juba täna on ärikinnisvara üürileandjatele tuntav hinnasurve – näiteks Londonis. Oma konkurentsivõime tõstmiseks peavad ettevõtted tagama, et töötajatel oleks töökohal ka mingi reaalne privaatne ruum.

“See põlvkond on üleskasvanud maailmas, kus neid ümbritseb kaasaegne infotehnoloogia ja mida ilmestab pidev, kiire tehnoloogiline muutus,” kommenteeris uuringut Colliers Internationali uuringute ja konsultatsiooni regionaalne direktor Damian Harrington. “Nad eeldavad, et tööandja võimaldab neile kaugtöö paindlikkust,” lisas ta.

“Y-põlvkonna töötajad vahetavad töökohti iga 1-2 aasta tagant. See seab nende ettevõtete ette, kelle jaoks on kriitiline oma parimate töötajate alleshoidmine, väga suure väljakutse,” kommenteeris uuringut Colliers International Eesti äriüksuse hindamise ja investeeringute juht Margus Tinno. “Targad tööandjad tunnistavad, et nende füüsiline kontoripind ja töökeskkond võib oluliselt väärtustada nende brändi tööandjatena ja tõmmata ligi häid talente,” lisas ta.