Finnairi esimesed biokütusega lennud on samm jätkusuutlikuma kütuselahenduse leidmise poole. “Mõistagi on biokütus parim keskkonnale, kuid täna on see finantsiliselt kulukam, sest biokütus on tavalisest lennukikütusest kallim,“ ütles Finnairi Balti riikide müügijuht Guerman Tyvoniouk.

Tyvoniouk lisas, et Finnairi jaoks on oluline leida ökoloogiliselt, majanduslikult ja sotsiaalselt jätkusuutlik kütuselahendus ning tänane Amsterdam-Helsingi lend on samm selliste lahenduste poole.

Enamik lennuliinide keskkonnamõjudest tuleneb mootorite heitgaasidest, nii et investeeringud alternatiivsete kütuste uurimisse on loomulik viis keskkonnakoormuse vähendamiseks. Biokütus tähendab taastuvast orgaanilisest toorainest valmistatud kütust.

Oma esimestel biokütusega lendudel kasutab Finnair mõlemas lennukimootoris SkyNRG biokütust, mida toodetakse ümbertöödeldud biomassist. Kütuseseguks on pooles mahus biokütus ja pooles mahus tavaline lennukikütus. Finnairis kasutatava SkyNRG biokütuse tooraineks on restoranides tekkivad toiduõli jäätmed.

SkyNRG biokütust on põhjalikult uuritud ja see vastab kõigile lennukite reaktiivkütuse kvaliteedi- ja ohutusnõuetele. Kasutataval kütusesegul on sama klassi sertifikaat nagu tavalisel lennukikütusel.

Finnairi esimene biokütusel lend AY846 Amsterdamist Helsinkisse väljub Amsterdamist kell 18:50 kohaliku aja järgi ja saabub Helsinkisse kell 22:10. Kasutatakse Airbus A319 lennukit.