Haapsalu-Riisipere raudtee erastamisest huvitatud kaubavedusid korraldava firma Valvetor juht Valentina Saks usub, et raudteelõik võiks end ära tasuda, kui lisaks kaubarongile sõidaks seal ka reisirong.

Saksa sõnul on raudtee erastamisest huvitatud ettevõtteid Taeblas ning üksikud ka Haapsalus. "üksi ei suudaks seda keegi osta," selgitas Saks.

Praegu kasutavad Haapsalu raudtee teenuseid kaubaveol põhiliselt üksikud Läänemaa ettevõtted. Oü Valvetor juht usub, et raudteed võivad senisest rohkem kasutama hakata ka saarlased ja hiidlased. "Oluline on kindlustunne, et raudtee alles jääb," sõnas ettevõtja.

Arenevat turismilinna Haapsalu arvestades on Saksa hinnangul tulevikku eelkõige reisijateveol. "Rongiga on ju mugavam sõita," oli 30 aastat raudteel töötanud naine veendunud.

Eesti Raudtee arendusdirektor Kaido Simmermann on öelnud, et reisirongiliiklust ei saa mingil juhul erastamistingimuseks seada, sest siis ei soovi raudteelõiku keegi.

Lääne maavalitsuses olid eile koos Haapsalu-Riisipere raudtee säilimisest huvitatud firmad, kellest osa on valmis raudteelõiku ka erastama.

Lääne maavanem Hannes Danilov edastas ettevõtjaile teede- ja sideministri seisukoha, et meeter raudteed võiks maksta üks kroon.

Ettevõtja Saks ei osanud hinnata, kas kroon meetri eest on antud juhul palju või vähe.

"Küsimus pole raudtee müügihinnas, vaid selles, kuidas toimiv raudtee majanduslikult välja tuleb," ütles Lääne maavalitsuse osakonnajuhataja Harri Erman.

Osakonnajuhataja sõnul lubas maavalitsus tellida erastatud raudtee võimaliku majandustegevuse analüüsi, et ettevõtjad saaksid sellele erastama asudes toetuda.

Teemõõtja hinnangul võivad kaubarongid Riisipere-Haapsalu vahel praegu sõita kuni 80 kilomeetrit tunnis. Reisirongi ohutuks sõiduks on Saksa sõnul vaja raudteed remontida lisaks möödunudaastasele kümnele miljonile kroonile veel sama summa eest.

Lääne maavalitsus ja kohalikud omavalitsused on erastamisagentuurile edastanud raudtee erastamise tingimuste kohta oma seisukoha. "Soovisime, et erastamisel eelistataks võrdsete pakkumiste puhul Läänemaa ettevõtjaid," ütles Erman. Tema sõnul ei leia ilmselt toetust läänlaste ettepanek panna erastamisele raudteelõik Keila-Haapsalu, mitte ainult Riisipere-Haapsalu.

Erastamisagentuuri avalike suhete nõunik Marko Kadanik ütles, et agentuur pole veel otsustanud, kas võtab raudteelõigu erastamise enda korraldada.

ANNELI AMMAS