Uue poe avamine meelitab osa Maksimarketi kliente SPAR-i juurde

AS SPAR Eesti avas Tallinnas Lasnamäe Maksimarketi vahetus läheduses väidetavalt Eesti suurima toidukaupluse, kutsudes esile terava võistluse klientide pärast. Rahvusvahelist SPAR-i kaubandusketti esindava Vesse kaupluse omanikke Maksimarketi lähedus ei häiri, ütles AS-i Eesti SPAR juhatuse esimees Tiit Kolde. “Pigem vastupidi, ehk astuvad Maksimarketi kliendid ka meie poolt läbi ja vastupidi,” märkis ta. “Madalate hindadega me lööma ei hakka, pakume paremat teenindust ja rikkalikumat valikut,” lubas Kolde. Vesse SPAR on Kolde sõnul esimene spetsiaalselt selle keti tingimuste kohaselt ehitatud ja sisustatud pood Eestis.

Kolde ütles, et SPAR paneb oma poes erilist rõhku kulinaariale, pakkudes perenaistele retsepte ja sinna juurde toiduaineid soodushinnaga.

Vesse SPAR ehitati ümber ühele SPAR Eesti omanikule, AS-ile Estiko kuulunud laohoonest ja see läks maksma 17 miljonit krooni. Uue poe müügipind on 1500 ruutmeetrit ja seal töötab 58 spetsiaalse SPAR-i koolituse läbinud inimest. Selvehalli esimese kvartali käibeks on prognoositud 18 miljonit krooni.

Tallinnas kuuluvad SPAR-i ketti veel Kaubahall ja Haabneeme SPAR. Tartus, kus SPAR alustas AS-i Estiko vahendusel juba 1994. aastal, kuuluvad rahvusvahelisse kaubandusketti Sõprus, Räni ja E-Kaubamaja toidupood. Peagi liituvad ketiga veel OSTA poed, OSTER, Roosa Krants ja Tartu Kaubahall. SPAR-keti käibeks on sellel aastal planeeritud 400 miljonit krooni.

Maksimarketi turundusjuhi Meelis Malga sõnul mõjutab Vesse SPAR-i avamine Lasnamäe Maksimarketi kõrval viimase tegevust suhteliselt vähe. “Meile meeldib SPAR-i julge idee tulla meie juurde kauplema,” ütles ta. Malga hinnangul on SPAR-i kauplus avatud kiirustades, mistõttu jääb silma mitmeid läbimõtlemata asju. “Näiteks ei vastanud mõnede kaupade märgistus õigusaktidele – neil polnud hinda,” rääkis ta.

Malk kinnitas, et tarbija hakkab Maksimarketi või SPAR-kaupluse vahel valides vaatama tervikut, mille moodustab kaupade hind, valik, ligipääs kauplusele ning kaupluse prestiiÏ. “Meie hoiame jätkuvalt hinnaliidri positsiooni,” tõi ta esile Maksimarketi põhilise eelise. Malga sõnul kasutab SPAR otse Maksimarketi kõrvale kauplust rajades ära olukorda, et Maksimarket on turu Lasnamäel juba ette valmistanud. Samas kinnitas ta, et konkurents on teretulnud, eriti Lasnamäel, kus kindlateks ostupaikadeks ongi vaid Maksimarket, Punane Selver ja vastavatud SPAR-i kauplus. “Lasnamäe tarbija saab võimaluse keldripoest ära tulla,” märkis ta.

Malk ütles, et talle jääb arusaamatuks Vesse SPAR-kaupluse reklaamimine Eesti suurima toidukauplusena. “Meil on toidukaupade all rohkem pinda,” märkis ta.

Esmaspäevast kolmapäevani kuulutas Maksimarket välja suure allahindluse.

Marketingi Instituudi direktori Endrik Randoja sõnul on Lasnamäel rahvast nii palju, et mõlemale kauplusele peaks kliente jätkuma. “Kindlasti tõmbab SPAR Maksimarketilt kliente ära, kuid lasnamäelased peaksid kaupluste konkurentsist võitma,” rääkis ta. Randoja avaldas arvamust, et ühe korra käivad inimesed mõlemas poes, siis valivad endale rohkem meeldiva. Tema hinnangul on Maksimarketil paremad võimalused väljuda võitjana tekkida võivast hinnavõistlusest kaupluste vahel.