Fordi Keskus Sagedasemaid põhjusi, miks auto ei käivitu, on kulunud või mittekorras süüteküünlad. Küünalde seisukorda saab kontrollida autohooldusfirmades spetsiaalsel stendil. Omal käel või garaaÏinaabri tarkuse najal küünlaid valides-katsetades jääb infot pahatihti napiks. Süüteküünaldel on erinevad keermed ja keermepikkused, sädeme asukohad ja elektroodide tüübid, materjal, soojusaste jne. Nii sõidukile kui ka omaniku rahakotile on tervislikum, kui nõu annab asjatundja. Autolt mahakeeratud, kõlbmatuks muutunud süüteküünal võib lähemal uurimisel osutuda antud mootoritüübile mittesobivaks. Vahel on olnud mängus eelmise autoomaniku teadmatus, mõnel juhul ka autohooldusfirma soov kaubast lihtsalt lahti saada.

Süüteküünalde rikked

Küünalde rikked sunnivad neid vahetama sagedamini, kui autotootja oma hooldejuhendis on määranud. Küünalde eluiga lühendab ennekõike rikkis mootor. Näiteks klapisääretihendid ei pea (sellele viitab suur õlikulu). Õli ja tagi katavad isolaatori ja elektroodide ümbruse. Selle tagajärjel tekib sädeme ülelöömine otse korpusesse, mis välistab sädeme tekke süüteküünla elektroodide vahel. Diagnoos: tegemist on vale kütteseguga – selles on õli.

Süüteküünlaid rikub ka liiga lahja küttesegu. Siit hargnev probleemiderägastik ähvardab autoomanikul kiiresti üle pea kasvada. Küünalde elektroodid hävivad (otsad sulavad), mootori ülekuumenemine mõrandab isolaatoreid. Väljalaskeklapid ja nende pesad riknevad, kolviääred muutuvad hambuliseks jne.

Süüteküünlaid kahjustab ka liiga rikas küttesegu ning must või lausa umbe läinud õhufilter. Mootori suur kulumus kahandab samuti küünalde tööiga. Kui surve on liiga madal ega võimalda küttesegu normaalset süütamist, saavad küünlad märjaks. Ajutiselt soovitaksin sel juhul kasutada astme võrra kuumemat küünalt. Kuid õigem on siiski asuda mootorit remontima.

Küünla loomulikkulumine

Küünla kulumine on lahtiseletatult elektroodide vahe suurenemine üle ettenähtud määra. See tuleb küünla kulumisest tööprotsessi käigus. Suurenenud elektroodide vahe tõstab kõrgepinget ning see asub otsima sädemelahenduseks lihtsamat teed, mille tulemusel tekibki ülelöömine. Tavamäärast kõrgemale võib kõrgepinge tõusta ka “tänu” mittekorras laadimissüsteemile, halvale akuklemmide kontaktile jms.

Tavalise, lihtsa ehitusega süütesüsteemi puhul kannatab kehvade, kulunud küünalde tõttu süütepool, kahjustuvad süütejagaja kaas ja rootor ning süütejuhtmed.

Uuemate autodega on lood kurvemad, sest neil kasutatakse täiuslikumat süütesüsteemi. Kõlbmatu küünla põhjustatud kahjud on siin juba märgatavalt suuremad. Uuematel autodel võib sel tulemusel hävida süütemoodul ning kahjustused võivad jõuda isegi mootori “ajuni”. Taastusremont võib sel juhul maksma minna kümneid tuhandeid kroone.

Õige küünal vähendab kütusekulu

Õige süüteküünal muudab mootori töö kõigis tööreÏiimides ühtlaseks ja sujuvaks. See omakorda vähendab kütusekulu. Samuti on mootori käivitumine igas olukorras normaalne.

Oma aja ära elanud süüteküünal toimib aga ristivastupidiselt. Mootor käivitub halvasti, töötab ebaühtlaselt ning kulutab ülemäära kütust.