ETV reklaaminäitamise lõppemisele kaotab teleturg ekspertide hinnangul järgmisel poolaastal kuni 40 protsenti reklaamirahast. Ümberjaotamisele läheb seetõttu 20 – 25 miljonit krooni. Samal ajal peavad Kanal 2 ja TV3 maksma sel poolaastal riigile 15 miljonit krooni.

Kanal 2 juht Urmas Oru ennustab reklaamihindade tõusu kuni 15 protsenti. “See on spekulatiivne, kuid kindlasti vähenevad allahindlused, mida tehti praegu tänu ETV väga suurtele allahindlustele,” ütles Oru.

Kanal 2 on ka sel aastal jätkuvalt kahjumis. Esimeses kvartalis saadi 11 miljoni kroonise müügi juures juures 6,6 miljonit krooni kahjumit.

“Meie esimene kvartal oli sel aastal väga hea, mai oli keskpärane, kuna väga suured summad läksid Eurovisiooni reklaamiks. Loodame sel aastal kokkuvõttes nulli jõuda.”

TV3 juhi Toomas Vara hinnangul saab ETVst vabanevast rahast poole või isegi üle selle Kanal 2, kuna edaspidi saab Kanal 2st teine reklaamikanal TV3 kõrval.

“Osa rahast liigub ka ORTsse, nii et kokkuvõttes on raske hinnata kuidas turg aasta lõpuks välja kujuneb.”

TV3 majandustulemustest ei saa ettevõtte juht siiski rääkida, kuna emafirma MTG konsolideeritud bilansis TV3 eraldi välja ei tooda. Ekspertide hinnangul oli TV3 eelmisel aastal kasumis, samuti oli selle müük selle aasta mais üle kahe korra suurem kui ETV-l ehk 15–16 miljonit krooni.

Eesti Televisiooni reklaamidirektor Rivo Saarna ütles, et maikuu oli ETV parimaid kuusid läbi aegade, reklaamimüük ulatus 7 miljoni kroonini. Esimesel poolaastal oli reklaami käive 30 miljonit, mis ei sisalda Eurovisiooni ja sponsorlust. “Oleme nende tulemustega väga rahul, aastaga oleksime teeninud kindlasti rohkem, kui oli see eelmisel aastal, kui saime reklaami müügist 54 miljonit krooni.”

EMOR-i nõukogu esimehe Marko Veskimäe hinnangul väheneb telereklaami maht teisel poolaastal kindlasti, kuigi tänu tugevale I poolaastale võib aasta kokkuvõttes osutuda positiivseks. Kuidas jaotuvad ETVst ”vabanevad” rahad, seda Veskimägi prognoosida ei tahtnud.“Liiga suur spekulatsioon ja liiga palju tundmatuid.”

Meediaanalüütik Raul Rebane on seisukohal, et kanalid peavad tõstma reklaamihindu, kuna juba praegu on tänu madalatele hindadele reklaamipauside pikkused taluvuse piiril. “Hinna tõstmine toob omakorda kaasa väiksemate reklaamiandjate lahkumise telest,” ütles Rebane.