Mikrofonid pannakse pähe ja töö võib alata. Kiisulas ei ole kuulda telefonide helinat ega plärinat, üksnes tulukesed vilguvad. Kiisu ees vilgub arvutiekraan ja selle taga klaas, mis summutab vastasistuja kõne.

Kiisu ehk taksodispetšeri töökoht meenutab kaugsõidubussijuhi istekohta. Vaid turvavöö on puudu. Aga seda oleks vaja, sest tihti tahaks Kiisu püsti karata ja oma hinge valjuhäälselt tühjendada. Või siis takistaks turvavöö Kiisu hämmeldunud keha põrandale vajumist – klient on ta põrmustanud oma eba-tsensuurse sõnavaliku ja tooniga. Tulikas töötav Kiisu ei tohi aga ise kliendile ühtegi kurja sõna öelda.

Ootamas kuni 28 klienti

Vilkuv tuluke telefonil teatab, et uus klient soovib taksot tellida. Kõige pikemad ooteajad on tekkinud tuiskude, vihmade ja suurte pühade ajal – siis ootas oma järge 28 klienti. Muidu jaotatakse helistajad nelja Kiisu vahel automaatselt ära. Kes parajasti vaba, võtab tellimuse vastu.

Nupulevajutus suunab kõne arvutiekraanile, kuhu ilmub kohe ka helistaja telefoninumber. Kiisu kirjutab numbri järele tellija nime ja aadressi, kuhu takso tellitakse. Seetõttu teab ta sama kliendi järgmisel helistamisel, kuhu taksot võidakse soovida. Arvutiekraani vasakus servas on näha vabade taksode arv igas Tallinna piirkonnas. Arvuti pakub ise välja kõige kauem oma järge oodanud takso. Kiisul jääb üle teatada kliendile vaid aeg, mille jooksul auto tema juurde vurab.

Reede ja laupäeva ööd on Kiisudele kõige hullemad. Siis, kui kõrtsid töö lõpetavad ja kliendid ennast kodu poole sätivad. Tihti ei oska nad öelda, kuhu sõita soovivad.

Paljud on proovinud kiisu tööd, kuid pärast paari tundi loobuvad. Nad ei pea vastu, kui mõni klient ütleb halvasti (õnneks seda tihti ette ei tule). Teised ei kannata välja 12 tunnist istumist või ei suuda 80-90 taksot korraga jälgida – kaob kuulmine ja info üleküllus ajab peas kõik segamini.

Kiisu peab olem nutikas, kiire, tundma Tallinna linna ja liiklust. Kõva närviga, kui telefonis halvasti öeldakse.

Naljakaid juhtumeid tuleb kiisudel ette ka. Eriti öösiti, kui kliendid paluvad taksojuhtidel endale tuua näiteks kas hakkliha või pitsat.

Naljakad juhtumid

Koer kadunud

•• Helistas klient ja küsis, kas koer taksosse ei jäänud. Kiisu helistab taksojuhile ja küsib, kas autos ei ole koera. Juht vaatab auto üle – koera pole. Kiisu helistab kliendile (tellimise ajal jääb number arvutisse) tagasi ja küsib takso numbrit, millega ta sõitis. Klient ei mäleta. Kui klient jõuab koju, selgub, et kadunud koer on kodus. Koerakesel pidi olema komme, et peidab ennast esiistme alla ära ja sõidab kaasa.

Naine kadunud

•• Mees sõitis öösel peolt taksoga koju. Hommikul helistab, ega naine autosse jäänud. Kiisu helistab taksojuhile – naist pole ka autos.

Viie minutiga taksot

•• Klient nõuab taksot viie minutiga. Kui selgub, et tipptunnil nii kiiresti ei saa, küsib, kas tikku on. Kui on, siis pane ennast põlema – on kiire vastus ja toru visatakse ära. Kõik käib väga kiiresti.

Rekordid

•• Pühade ajal saavad kiisud iga-üks 400-500 kõnet päevas.