Financial Timesi teatel on tehingu eesmärgiks firma loomine, mis pakuks äriklientidele laiemapõhjalist paketti nende info edastamiseks avalikkuseni.

Adobe?i tuntuimaks tooteks on Acrobati programmid, Macromedial aga Flash-tehnoloogia multimeediaobjektide käsitlemiseks internetis.

Seni tulutud üritused

Adobe ja Macromedia on aastaid tegutsenud võrguarendustarkvara turul. Macromedia Dreamweaver on laialt levinud internetikülgede kujundamise programm, Adobe?i Photoshop aga on juba aastaid turuliidriks graafikatarkvarade seas. Mõlemad ettevõtted on üritanud luua ka teineteisega võistlevaid tooteid, kuid vähese eduga. Analüütikute hinnangul asub liitumise tagajärjel tekkiv firma kokkupõrkekursil Microsoftiga, mis trügib samuti sellise tarkvara turule.

Ka ettevõtete ärimudelid on sarnased. Adobe jagab tasuta oma pdf-failide lugejat, Macromedia aga Flash-mängijat, mis on installeeritud 98% internetiga ühendatud lauaarvutitesse.

Liitumistehingu mahuks oli algselt planeeritud 3,4 miljardit dollarit (ligi 41 miljardit krooni), Macromedia aktsionäridele pakutakse iga osaku eest vastu 0,69 Adobe?i aktsiat. Algpakkumine ületas Macromedia aktsia turuhinda 25% võrra. Pärast tehingu tegemist kavatseb Adobe tagasi osta miljardi dollari (12 miljardi krooni) väärtuses oma aktsiaid.

Börs näitas esmaspäeval üles oma tavapärast umbusku tarkvaratootjate seas toimuvate ühinemiste suhtes. Adobe?i aktsia hind kukkus 11%, vähendades tehingu mahtu 36 miljardile kroonile ja kärpides kavandatud preemiat.

Liitumine pole mokkamööda

?? Pärast seda, kui maailma suurim andmeturbetarkvara valmistaja Symantec avalikustas kavandatava 8,9 miljardi dollari (ligi 107 miljardit krooni) mahuga tehingu teise tarkvaratootja

Veritas ülevõtmiseks, on Symanteci aktsia hind kukkunud üle 40% võrra. Investoreid panevad eeskätt muretsema raskused, mis tekivad selliste tehingute eesmärkide saavutamisel.

?? Probleemideks on näiteks kogenud tarkvaraarendajate laialijooksmine või kahe kattuva müügimeeskonna ühendamine.