Ka parimas töökollektiivis võib ette tulla konflikte. Kõiki konflikte ei ole võimalik ennetada, küll aga saab õppida konflikte konstruktiivselt lahendama.

Esimese asjana tasub uurida, kellest on konflikt tingitud, ning mõelda, kas on pädevust ja jõudu konflikti lahendada.

Tuntud ütlemise kohaselt ei ole olemas lahendamatuid olukordi, kuid on paremaid ja halvemaid lahendusi. Kui konfliktset olukorda pikalt eitada või varjata, siis vaimne pinge töökeskkonnas ainult kasvab ning kõik osalised on häiritud.

Konflikt hakkab lahenema siis,  kui see suudetakse sõnastada, sest sõnastamine määratleb probleemi. Seejärel saab selgust, kas tegu on kehva töökorraldusega, inimestevaheliste sassiläinud suhetega või millegi muuga.

Järgmisena määra, milline oleks antud konflikti puhul la-hendus, kus kasu saaksid mõle-mad osapooled, ja mida toob kaasa konflikti lahenduseta jät-mine.

Konfliktsele olukorrale lahenduse leidmiseks võib korraldada ajurünnaku, et välja selgitada kõige sobivam lahendusvariant. Oluline on, et lahendus oleks ka rakendatav ning aitaks kaasa headele tööalastele suhetele. Olukorda aitab lahendada ka konflikti lahendamise teemaline koolitus.

Iga konfliktse olukorra lahendamine annab kogemusi ja oskusi, et järgnevate konfliktidega paremini toime tulla.

Hea enesetunne, mida töötajad tööl olles kogevad, on väärt seda, et õppida konflikte positiivselt lahendama.