Hiljaaegu 160 000-kroonise kuupalgaga ametisse nimetatud Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann on üheks oma prioriteediks seadnud konteinervedude suurendamise Eesti kaudu.

Seni on Eesti Raudteed pidi kuus umbes 1000 konteinerit veerenud Moskva ja Kasahstani suunas.

Simmermann ütles, et nüüd on eesmärgiks hakata tooma Hiina kaupa konteineritega läbi Eesti sadamate.

Eesmärkide saavutamiseks peetakse tema sõnul läbirääkimisi kaubaomanike ja -saajatega. Lisaks analüüsitakse konteinerplatvormide ostu või renti. Eesti Raudtee soetab sel aastal 150 miljoni krooni eest ligi 300 konteinerplatvormi.

Meritsi jõuab Simmermanni sõnul praegu Euroopasse kümnete miljonite konteinerite viisi Hiina kaupa. Üheks pudelikaelaks Eesti kaudu konteinervedude arendamisel on sadamate läbilaskevõime. Tallinna Sadama kaubaterminalid lasevad Simmermanni sõnul läbi 50 000 tonni.